Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lehtedel oli hea reklaamikuu
Võrreldes aasta varasemaga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht tänavu juunis 34 külge ehk 5%, moodustades 762 külge, nähtub Toomas Leito analüüsist.
Lehtede kaupa on situatsioon erinev – olulist reklaamirahade suurenemist nautisid Äripäev, Õhtuleht ja Postimees, probleemide käes vaevlesid Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress.
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Äripäevas +35%, Postimehes +7% ja Õhtulehes +2%, vähenes Eesti Päevalehes -20%, Eesti Ekspressis jäi mullusele tasemele. Reklaamikülje hind langes kõige rohkem Eesti Ekspressis ja Postimehes, Äripäevas oli hind juba varem kukkunud.
Uued tulijad.
Reklaamikäive suurenes juunis eelmise aastaga võrreldes 42 000 eurot ehk 4%. Rohkesti tuli keskmisi ja suuri firmasid uute reklaamikampaaniatega turule. Tähtsamatest segmentidest olid edukad side ja telekommunikatsioon (kasv mullusega võrreldes +116%, kuid mahud jäid ikkagi väikesteks, kuid peamine, et ka siin hakkas raha liikuma), ehitus (+55%), reisid (+26%) ja tervis (+13%). Väikeses languses oli autoreklaam (-14% ) ja märgatavalt vähenes sisustusreklaam (-37%).
Lehtede veebireklaamikäive suurenes 22%. Veebireklaamifirmade (Delfi, SmartAD, Neti, Adnet) käive suurenes 14%. Maalehes suurenes maht 8%, käive suurenes 3%, moodustades 88 tuh. eurot. Muide, Maaleht on hakanud taas tasapisi veebi reklaami müüma.
Lehtede kaupa on situatsioon erinev – olulist reklaamirahade suurenemist nautisid Äripäev, Õhtuleht ja Postimees, probleemide käes vaevlesid Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress. Pole välistatud, et suurte lehtede grupist langeb lähitulevikus välja Eesti Päevaleht, asemele pretendeerib Maaleht. Endiselt on ülekaalukalt turuliider Postimees, suurim tõusja Õhtuleht (põhiliselt veebireklaami arvel).
Käive: Postimees 480 000 eurot (mullusega võrreldes +7%), Äripäev 210 000 (+13%), Õhtuleht 175 000 (+25%), Eesti Ekspress 123 000 (-12%), Eesti Päevaleht 95 000 (-20%).
Käive paberkandjal: Postimees 290 000 eurot (mullusega võrreldes -3%), Äripäev 128 000 (+11%), Eesti Ekspress 123 000 (-12%), Õhtuleht 105 000 (-12%) ja Eesti Päevaleht 95 000 (-20%). Kahjuks suutis paberkandjal plussi jääda vaid Äripäev.
Poolaasta trendid.
Võrreldes eelmise aasta kuue kuuga suurenes reklaamimaht 275 külge ehk 6%, moodustades 4986 külge. Käive suurenes 105 000 eurot ehk 1,5%, moodustades 7,2 milj. eurot.
Reklaamimaht suurenes Äripäevas +37%, Postimehes +15%; vähenes Õhtulehes -1%, Eesti Ekspressis -5% ja Eesti Päevalehes -22%.
Käive: Postimees 3,2 milj. eurot (eelmise aastaga võrreldes +3%), Äripäev 1,6 (+9%), Õhtuleht 1 (+13%), Eesti Ekspress 0,8 (-10%), Eesti Päevaleht 0,6 (-18%).
Reklaamimüük ajakirjades juuli numbritesse oli kehv. Loodame, et ajalehed suudavad suvel säilitada vähemalt mulluse taseme.
Autor: 1321-aripaev
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.