Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tugev nõudlus Aasias kasvatas Mercedese müüki
Mercedes-Benz teatas oma esimese poolaasta rekordilistest tulemusest tänu 13% müügikasvule üle maailma, millele aitas kaasa tugev luksusautode nõudluse kasv Hiinas ja teistel Aasia turgudel.
Mercedes müüs aasta esimeses pooles 783 520 sõidukit. Võrreldes aastatagusega kasvas juunis müük 8% võrra 142 136 autole.
“Me plaanime 2014. aastal veel ühe rekordi purustada,” sõnas ettevõtte müügijuht Ola Källenius.
Mercedese rivaal Audi teatas, et nende müük kasvas Aasias peaaegu 18% 268 666 autole aasta esimeses pooles. Juunis müüs Audi Hiinas 50 756 autot, mis on parim kuu, mis kunagi on üldse olnud.
Autotootjate avalikustatud teave näitab selgelt, et Hiina on jätkuvalt üks suurimaid kasvulavasid Saksamaa autotootjatele.
Mercedese brändi müük kasvas Hiinas aasta esimeses pooles peaaegu 38% 135 972 sõiduki võrra, mis moodustab 17% ettevõtte ülemaailmsest müügist. Jaapani müügitulemused kukkusid juunis 27%, kuid kasvasid aasta esimeses pooles 13% 27 306 sõiduki võrra.
Ettevõtte müük Aasia-Vahemere regioonis tervikuna kasvas 30,5% 232 294 sõidukile aasta esimese kuue kuu jooksul.
Aasia jõuline kasv on eriti silmapaistev ettevõtte teiste peamiste turgude hulgas. Saksamaal, Mercedese koduturul, kukkus müük 8% võrra juunis ning oli aasta esimesel poolaastal peaaegu olematu, kasvades vaid 0,7% 125 215 autole. Euroopa müük kasvas 7,4% 352 198 autole.
Mercedese sõnul kahekordistus nende lipulaeva, S-klassi sedaani müük aasta esimesel poolel 49 262 sõidukini.