Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemüüjate rammusad kasumid

    Mullu tegid pea kõigi Eesti kütusefirmade kasumid suure hüppe, kuigi käibed valdavalt langesid.

    Kõige võimsamaks tõusjaks on Eestis AS Alexela Oil, mille aastate pikkune kahjum suudeti 2013. aasta lõpuks pöörata pisut üle miljoni euro suuruseks kasumiks. Sellega on ettevõte teinud majandusaruande esitanud kütusemüüjate hulgast kõige suurema hüppe – kasum tõusis võrreldes 2012. aastaga  1 139 834 euro võrra. Võrdluseks – ASi Neste Eesti kasum kasvas 767 986 euro võrra.
    Alexela tegevjuhi Ain Kuusiku väitel seisneb nende edu jaemüügi osakaalu suurendamises. „Kasumlikkus jaemüügis on hulgimüügist suurem, meie oleme suutnud jaeturgu rohkem kasvata ehk sealt ka parem tulemus,” ütles Kuusik.
    Alexela tegevusaruandes on märgitud lisaks, et tänu süsteemsele müügitööle on nad saavutanud klientuuri kasvu. Samuti on edu põhjusteks kahe uue tankla avamised, autogaasi müügi alustamine ja mahutiparkide ning kaubanduspindade uuendamised. Lisaks osteti neli ja ehitati ise juurde kaheksa vedelgaasi tanklat.
    2010. aastal kõige suurema kasumiga kütusemüüja AS Statoil Fuel & Retail Eesti majandusaasta kestab alates 2012. aastast maist aprillini ja mullune aruanne valmib alles selle aasta septembriks. Ettevõtte finantsdirektori Paavo Siimanni sõnul võib aga mullusega rahule jääda. „Viimaste aastate investeeringud on osutunud edukateks: kliendid on hästi vastu võtnud meie uue miles kütuse ning uuenenud kohvi-, kuuma toidu ja autopesupakkumised. Ka mõjusid lõppenud aasta majandustulemusele positiivselt eelmise aasta soojad suveilmad, mis tõstsid nii klientide arvu kui ka keskmist ostukorvi,” ütles Siimann Äripäevale.
    Käive veereb allamäge. Kuigi kasumid tõusevad, on Eesti kütusemüüjate seas valdavaks trendiks ka käibe kukkumine. Põhjused on juhtide sõnul erinevad. Näiteks nelja tanklaga ASi Mokter majandusaruandes seisab, et nende üle miljoni eurose käibelanguse põhjuseks on peamiselt tihedas konkurentsis müügimahu vähenemine.
    Suurima languse tegi AS Neste Eesti – käive kukkus 2012. aastaga võrreldes 15%. Firma peadirektor Ivar Kohv hindas 2013. aastat siiski edukaks ja selgitas, et käibenumbrite võrdlus aastate lõikes head pilti ei anna, sest mootorikütuse hinnad on pidevas muutumises. „Erinevalt muudest valdkondadest, arvestatakse kütuseäris juurdehindlus mitte protsentides toote hinnast, vaid sentides liitri kohta. Seega edukuse mõõdupuuks on müügimahud liitrites ja see kui efektiivselt suudetakse tegutseda,“ lisas Kohv. Müüdud liitreid Neste paraku ei avalda.
    Erandina paistab Eesti kütusefirmadest välja Premium-7 tanklaid haldav OÜ Sevenoil EST, mille käive  tõusis tervelt 27%. Juhatuse liikme Mati Luiki väitel on käibe kasv saavutatud peamiselt tänu uute kütusejaamade avamistele ja olemasolevate renoveerimisele. „Kindlasti on olnud käibekasvu saavutamisel oluline osa ka meie müügi- ja turundusmeeskonnal,“ ütles Luik.
    Imetankla üllatab endiselt. 2001. aastast tanklaketti 5+ KÜTUS pidanud ettevõte OÜ Kaubserv on oma kasumit enam kui kahekordistanud – 2012. aasta 83 711 euro asemel seisab 2013. aasta majandusaruandel number 196 839. Ettevõttele kuulub üksainuke kütusejaam,  samas teenitakse aga näiteks peaaegu sama palju kasumit kui näiteks OÜ Sevenoil EST,  mis tegutseb Eestis tervelt 29 tanklast koosneva ketina.
    Ettevõte on oma kasumlikkusega Äripäeva tähelepanu ka varem püüdnud. 2011. aastal kirjutatud artiklis märkis tankla omanik Peeter Allas, et nende edu saladus peitub soodsas hinnas ja suures püsiklientuuris. See kord ei õnnestunud Äripäeval Allasega kontakti saada.
    Ettevaatlik ja diislilembeline tarbija. Kuigi turg suureneb, on tarbijad Ain Kuusiku sõnul muutunud kokkuhoidlikumaks. „Kui liiter maksab vähem, ostetakse rohkem. Elu on kallis ja esmalt rahuldatakse muud vajadused. Kui raha ei ole, siis kaugele ei sõida,“ nentis ta.
    Ivar Kohvi väitel on olulisim trend kütusemaastikul nn diseliseerumine. „Kui mõned aastad tagasi oli kütuse jaemüügis ülekaalus bensiinimüük, siis tänaseks on mahud 50/50 ja ennustame, et muutus jätkub ka eelolevatel aastatel,“ lausus Kohv.
    Tarbija jaoks parema tuleviku nimel peaks Kuusiku väitel valitsus paremat tööd tegema. „Valitsus, selle asemel, et kurjategijaid püüda, tõstab makse. On äärmiselt rumal arvata, et ettevõtja peab maksma oma taskust kinni nii maailmaturu, kui ka valitsuse maksutõusu,“ selgitas Alexela tegevjuht. Seda, kas kütuse hind langeb või tõuseb, ta ennustada ei soovinud.
    Liidrid plaanivad laieneda. AS Alexela Eesti kirjutab oma aruandes, et sel aastal on neil kavas renoveerida olemasolevaid tanklaid ja ehitada kogu Eestit kattev autogaasitanklate kett. Investeeringute summaks on neil 2014. aastaks plaanitud 2,7 miljonit eurot. 2013. aasta kordaminek oli Ain Kuu. siku sõnul eelneva kahe-kolme aasta ettevalmistatud töö ja põhjaliku analüüsi tulemus. “Selle kinnituseks usume edu kordumist ka käimasoleval aastal,“ on Kuusik positiivne.
    Paavo Siimani väitel kavatseb Statoil uuendada mitu jaama nii Tallinnas, Tartus kui ka Pärnus. Lisaks investeeritakse eraldi pesulatesse.
    AS Lukoil märgib oma tegevusaruandes, et nende 2014. aasta peamiseks prioriteediks on ettevõttes edasine optimeerimine,  samuti jaemüügis rentaabluse tõstmine ja kauba müügimahu, sortimendi ning lisateenuste mahu suurendamine. Lukoil plaanib aasta jooksul investeerida 420 000 eurot.
    AS Neste Eesti avab 2014. aastal kolm uut jaama, millest Hiiumaa oma juba töötab. Sügisel saavad valmis Haljala ja Tartu Ropka tanklad, lisaks rekonstrueeritakse Tartu ringtee tankla.
    Erinevalt suurematest kütusemüüjatest ei plaani OÜ Kaubserv lähiajal suuri investeeringuid teha.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.