Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    DNB Pank Järvikule: jätame variisikud välja

    2012. aasta aprillis, mil Jürgen Järvik ja Marko Kalev tahtsid oma hämara äriskeemi jaoks DNB Pangast laenu saada, soovitas pangatöötaja neil variisikud grupi struktuurist välja jätta.

    Olgu öeldud, et Järviku ja Kalevi kontrolli all olnud firmade tegevus oli selleks ajaks juba maksuameti huviorbiidis, kuid uurimine sai avalikuks veidi hiljem, 2012. aasta sügisel, mil Kalev ajutiselt vahistati. Samas pole Järvik seni asjas kahtlustustki saanud. 2012. aasta  kevadel aga püüdsid mehed oma äri veel laiendada.
    Vajasid lisaraha. “Plaanime komiteesse minna taotlusega 3 miljonit eurot garantiid (2 Soldina ja 1 käibemaksu garantii) + 1,5 miljonit eurot investeerimislaen Rakvere ostuks. Arvelduslimiit 1 miljon eurot jääb samaks,” kirjutas DNB Panga riskiosakonna töötaja Indrek Vilms 2012. aasta aprillis ­Reimo Piirsoole, kes esindas Järviku ja Kalevi firmasid, mida nad ise nimetasid OK Oil Groupiks. Järvik ja Kalev vajasid kütuseäri laiendamiseks lisa­raha ja DNB Panga poolt nõustas neid samast pangast laenu saamiseks Vilms.
    Huvitaval kombel soovitas Vilms nagu muuseas Järvikul ja Kalevil laenu saamiseks variisikud grupi struktuurist kõrvale jätta. “Korrastatud grupi struktuur kopeeritavas versioonis, kus omanikena on Jürgen ja Kalev isiklikult (jätame vari­isikud välja), kuna 5,5 miljoni eurose laenuriski korral pole see adekvaatne,” soovitas Vilms.
    Huvitav kirjeldus. Järvikut ja Kalevit esindanud Piirsoo iseloomustas meeste äri üsna huvitavalt, kirjutades Vilmsile laenusoovi taustaks, et “plaanime jääda lepingus sõlmitud mahtude juurde (ca 50 000 tonni aastas), sellisel juhul ei ohusta me esialgu suuremaid konkurente, kes mahu suurenedes võiks hakata meile kandadele astuma”.
    Äripäev küsis nüüd, mil suhtlus ilmnes, DNB Panga esindajalt, kas niisugune nõustamine on tavapärane, mis puudutab võimaliku laenukliendi omanikestruktuuri. DNB Panga turundus- ja kommunikatsioonijuht Angela Allik vahendas pangalt järgneva selgituse: “Pangad on kohustatud laenude andmisel järgima sisemisi krediteerimise põhiprintsiipe, häid pangandustavasid ja vastutustundliku laenamise põhimõtet. Õigusaktidest tulenevalt on pangad kohustatud vastutustundliku laenamise põhimõtte rakendamiseks koguma igakülgselt ja piisavalt andmeid iga finantseerimist taotleva kliendi kohta. Pangad kasutavad kliendilt saadud andmeid krediidianalüüsi koostamisel ja seejärel finantseerimisotsuse tegemisel.”
    Tänavu mais kirjutas Eesti Päevaleht, et Valga ärimehed Valter Malm ja Roland Põder väidavad, et DNB Pank susserdas teadlikult ja eesmärgipäraselt eri kinnisvarahindajate hinnangute ning arvamustega, et panga kaela pealt ära saada ühe teise pankrotistunud firma hapuks minevat rämpslaenu. Selleski konfliktis figureeris DNB Panga poolt ka Indrek Vilms.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.