Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamiturul toimuv on uskumatu
Kesksuvine ajalehtede reklaamimaht kasvas eelmisel nädalal 53%. Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul on tegu uskumatu tulemusega.
Leito sõnul on südasuvine reklaamiturg uskumatu. „Nagu jalgpallikommentaatorid ütlevad – mis toimub?“ märkis ta. Eelmisel nädalal kasvas võrreldes möödunud nädala sama ajaga viie juhtiva lehe reklaamimaht 58 külge ehk 53%.
Leito märkis, et põhiline tegija oli Äripäev, kes erinevalt eelmisest aastast andis ka suvel lisaväljaandeid välja. „Neli mahukat, reklaamist nõretavat lisa tõstsid mahtu neljakordselt ja see tõmbas ka ülejäänud ajaleheturu järele,“ ütles ta.
Äripäev kasvatas möödunud nädalal reklaamimahtu võrreldes eelmise aasta sama ajaga 391% ja tõusis turuliidriks, seljatades senise liidri Postimehe.
Leito lisas, et ühe nädala põhjal ei tasu siiski väga suuri üldistusi teha – arvatavasti surub suvi siiski peale ja tõmbab reklaamimahu kasvu mõnevõrra tagasi. „Samasuguse trendi jätkumine oleks jube kena ja kaunis küll, aga ma ei usu seda,“ ütles ta. Suvereklaam on sellegipoolest parem kui mullu ja juulikuu jääb suure tõenäosusega plussi.
Leito sõnul on näha, et suve keskel on reklaamiturg üllatavalt reibas, näiteks tulid uute reklaamikampaaniatega välja Saku Originaal ja Extreme Sport, samuti reklaamisid vapralt edasi Tamrex ja Klick.
Mullusega võrreldes vähenes eelmisel nädalal reklaamimaht ainult Eesti Päevalehes -10%, teistes lehtedes suurenes: Äripäev +391%, Eesti Ekspress +75%, Postimees +35% ja Õhtuleht +3%. Maalehes oli14,6 külge reklaami (mullusega võrreldes +11%).
Ülemöödunud nädalal suurenes võrreldes mullu sama ajaga viie juhtiva lehe reklaamimaht 6 külge ehk 4%, moodustades 146 külge. Vaatamata suvisele vaikelule tuli mitu uut reklaamikampaaniat ettevõtetelt Rademar, Garnier, Elisa, ja Estonian Air. Leito sõnul oli üllatav, et Säästumarket kasutas printmeediat.
Ülemöödunud nädalal suurenes mullusega võrreldes reklaamimaht Postimehes +26%, Äripäevas +21% ja Eesti Ekspressis +13%, vähenes Õhtulehes -30% ja Eesti Päevalehes -12%. Maalehes oli 11,6 külge reklaami (mullusega võrreldes -25%).
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.