Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Puhkepäev. Kunstirabandus Pärnu moodi ehk tõeline loomingu üleküllus
Eelmisel nädalavahetusel Pärnus ülelinnalise avamisralliga alguse saanud In Graafika festivalist ei saa ka kõige laisem kunstihuviline parima tahtmise korral mööda hiilida.
Festival laiutab kuues kohas - Port Arturi 2 kaubanduskeskuse sees ja ees, Endla teatris, Pärnu keskraamatukogus, Linnagaleriis ja Pärnu Muuseumis ning Kunstnike Majas.
Läbilõige igipõlistest teemadest. Pika ajalooga kunstifestivali seekordne pealkiri on “Põhjala jäljed. Mugavustsoon”. Nii suurte ürituste puhul kaob paraku igasugune nimetamine mõttetusse. Samamoodi nagu graafikanäitus pole enam ammu ainult graafikanäitus ja ilmselt seda parem. Fotograafia, video, skulptuur, liikuvad installatsioonid ning tihedalt külg külje kõrvale asetatud graafika on kange kompott siiski ka kõige usinamale kunstifännile.
Festivali teine nimi võiks olla kunst ja esoteerika. Enamik töid käsitleb sürrealistlikke, nägemuslikke, new-age’ilikke teemasid. Näiteks “Ripple effecti” video autor Lina Thoroddsseni töö Pärnu Muuseumis vastandab India kuurorti Goa vahulised merelained Islandi karmi rannajoonega. “See töö laseb meil mediteerida vee jumalikkuse üle,” selgitab ta. Rahulike lainte loksumise sees näeb mingil hetkel kunstniku enda liigutavat kuju, nagu tõdemaks, et me kõik ju koosneme suuremalt osalt veest.
Sadadest festivalil esinevatest kunstnikest on raske tegelikult kedagi esile tuua. Siiski jäi silma veel üks nimekas performance’i-kunstnik – Philip Luddite. Festivalil astub ta üles talle viimastel aastatel omaseks saanud kollaažiseinaga ning päevikulaadsete pildiraamatutega.
Luddite’i erinevatest ajalehtedest ja ajakirjadest erineva vanusega väljalõigatud reprod räägivad elust, seksist ja surmast. Antropoloogiline läbilõige igipõlistest teemadest.
Materjalide uudne kasutamine. Kohalikest kunstnikest astub festivalil üles näiteks skulptor Mari-Liis Tammi. Looduslikest kivimitest skulptuuride loomisest on Tammi jõudnud viimastel aastatel sünteetiliste materjalide kasutamiseni, nagu silikoon ja polüeteen ehk kõige laialdasemalt kasutatav plast.
Pärnu Muuseumis on Tammi aga mitmekümnest meeste triiksärgist kokku sidunud hoopis pilvetaolise installatsiooni. Polüeteenist ollakse jõudnud polüestrini.
Lisaks on festivalil veel üleval rulluisugraafika, vana hauarist taaskasutuses jõusaali agregaadina, sarvilised skulptuurid, autopesula pöörlevad harjased – rohekelt kunsti, kunsti ning veelkord kunsti.
Festival
In Graafika “Põhjala jäljed. Mugavustsoon”
Pärnu erinevais paigus - Port Arturi 2 kaubanduskeskuses, Endla Teatris, Pärnu Keskraamatukogus, Linnagaleriis ja Pärnu Muuseumis ning Kunstnike Majas.Kõik näitused jäävad avatuks kuni 31. augustini