Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Adidasel nigelad väljavaated
Läinud nädalal puhaskasumiprognoosi kärpinud maailma suuruselt teine spordikaupade tootja Adidas teatas täna, et langetab ka brutokasumi marginaali.
Brutokasum langeb Saksa kontserni hinnangul varasema 49,5%-49,8% asemel 48,5%-49,8% vahemikku. Teiste seas Nike’i ja Pumaga võistlev rõivatootja teatas eelmisel nädalal, et teiste finantseesmärkide hulgas ei täida ettevõtte tänavust 17 miljardi euro suurust käibeprognoosi.
Täna lubas kontsern investoritele, et võtab kasutusele kasumi ja käibe kasvatamise meetmed. Ettevõttel on kavas lähiajal teatada, millega kavatsetakse korvata kehvad suvetulemused, mida iseloomustab nõrk nõudlus golfi toodete vastu, kasinad müügitulemused Venemaal ja oodatust kõrgemad reklaamikulud hiljaaegu lõppenud jalgpalli MMil.
Adidase tegevjuhi Herbert Haineri sõnul on pettumus, et pärast sellist suurt spordisuve, peab ta teatama kontserni alla ootuste tulemustest, vahendab Wall Street Journal. „Võtame täieliku vastutuse oma puudujääkide kiireks parandamiseks,“ toonitas ta.
Kuigi ka Adidase rivaal Puma, mis kuulub Prantsuse luksuskaupade tootjale Kering, ei hiilanud teise kvartali tulemustega, ei saa sama öelda igipõlise konkurendi Nike’i kohta.
Maailma suurim spordikaupade tootja hiilgas 5% kasumitõusuga, 698 miljonile dollarile. Samuti kasvatas kontsern 11% võrra käivet, 7,4 miljardile dollarile. Kasvu aitasid vedada tugevad tulemused jalgpalliga seotud tooteklassides.
Võrdluseks, Adidase puhaskasum kukkus 16%, 144 miljonile eurole. Käivet kasvatati 2%, 3,47 miljardile eurole. Adidas ootab 2014. aasta koguaasta puhaskasumiks 650 miljonit eurot, varasema 830-930 miljoni prognoosi asemel.
Adidase aktsia on täna Frankfurdi börsil langenud 4,17%. Nike'i aktsia on New Yorgi börsil eelturul 0,29% tõusnud. Väikest tõusu on näidanud ka Keringi aktsia, kaubeldes 0,28% plussis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.