Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taxify võtab “kiisudelt” töö
Kiiresti populaarsust kogunud mobiilirakendus Taxify, mille omanikfirma sai äsja uue osaniku Araabia Ühendemiraatidest, kuivatab kokku dispetšerite tööpõllu.
Mobiilirakenduse looja ja OÜ Taxify tegevjuht Markus Villig prognoosis Taxify populaarsuse senist kasvu arvestades, et dispetšerite tellimuste turuosa langeb järgmise nelja aastaga 95 protsendilt 15 protsendile.
Villig prognoosib, et Taxify käive on selle aasta lõpuks umbes 250 000 eurot. Kuna Taxify keskendub praegu kasvule, siis investeeritakse kasum turundusse. Taxify otsib investoriteks suure kontaktivõrgustikuga edukaid äriingleid või riskikapitaliste.
Äriregistri andmetel osteti juulis Araabia Ühendemiraatidest osalus Taxifysse, kuid sel teemal Villig kommentaare anda veel ei soovinud.
Peaaegu pooled tellimused. “Dispetšerite töö kuivab kokku varsti,” nentis ka OÜ Saksa Takso tegevjuht Andrea Green. Saksa Takso võttis mobiilirakenduse kasutusele esimesena, eelmise aasta novembris, ning vähem kui aastaga tellitakse Taxify kaudu hinnanguliselt 40 protsenti taksodest, põhjendas Green.
Green usub, et väikesed firmad, kes kasutavad Taxify teenust, peaksid hakkama mõtlema oma dispetšerkeskuste liitmisele, sest tööd jääb üha vähemaks ning üks dispetšer suudab ära teha sama palju tööd, kui teinuks varem kaks dispetšerit.
Green lisas, et dispetšerite töö ei kao täielikult, sest Taxify ei paku võimalust broneerida õhtul takso hommikuks. Seega on usaldusväärsem seda teha dispetšeri kaudu, kui jääda lootma, et ehk leidub hommikul Taxifys vaba sõiduvahend.
Saksa Takso nooremad juhid pooldavad väga Taxifyd, lausus Green. Vanemate taksojuhtide seas võttis Taxifyga harjumine aega, sest osa juhte polnud varem nutiseadmetega kokku puutunud ning pidid selle selgeks õppima. Seetõttu ei poolda nad ka täielikult äppi. Samas lisab Green, et ka vanematele taksojuhtidele meeldib sõita vaikuses, sest Taxifyd kasutades ei pea nad kuulama tellimuste edastamist ragisevast raadiost.
Lisavõimalus klienti leida. OÜsse Tulika Grupp kuuluva Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul võimaldavad nad praegu Taxify kaudu firma tasandil vaid maksitaksosid tellida. Tulika Takso ei plaani üle minna oma dispetšerkeskusega Taxify süsteemile.
Küll aga ütles Rebane, et üritavad muuta Tulika taksod Taxify süsteemis rohkem nähtavaks.
Rebase sõnul teeb rakendus dispetšerite töö kergemaks, sest vähem inimesi koormab dispetšerit kõnedega. Samuti lisas ta, et mobiilirakendust kasutades on taksojuht ja tellija rohkem ühenduses ning see on kindlasti äpi eeliseks.
Tulika Takso taksojuhid on soovi korral sõlminud ise lepingu Taxifyga, ütles Rebane. Taxify kasutamine on tema sõnul taksojuhtidele täiendav töö saamise võimalus ning enamjaolt ollakse uudse mobiilirakendusega rahul.
Taxify teenus on kättesaadav Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares, Haapsalus ja Riias ning lähiajal lisanduvad Helsingi ja Vilnius. Samuti plaanib Villig tulevikus Taxifyd täiendada, lisades äppi rakendusesisesed maksed.