Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify võtab “kiisudelt” töö

    Kiiresti populaarsust kogunud mobiilirakendus Taxify, mille omanikfirma sai äsja uue osaniku Araabia Ühendemiraatidest, kuivatab kokku dispetšerite tööpõllu.

    Mobiilirakenduse looja ja OÜ Taxify tegevjuht Markus Villig prognoosis Taxify populaarsuse senist kasvu arvestades, et dispetšerite tellimuste turuosa langeb järgmise nelja aastaga 95 protsendilt 15 protsendile.
    Villig prognoosib, et Taxify käive on selle aasta lõpuks umbes 250 000 eurot.  Kuna Taxify keskendub praegu kasvule, siis investeeritakse kasum turundusse. Taxify otsib investoriteks suure kontaktivõrgustikuga edukaid äriingleid või riskikapitaliste.
    Äriregistri andmetel osteti juulis Araabia Ühendemiraatidest osalus Taxifysse, kuid sel teemal Villig kommentaare anda veel ei soovinud.
    Peaaegu pooled tellimused. “Dispetšerite töö kuivab kokku varsti,” nentis ka OÜ Saksa Takso tegevjuht Andrea Green.  Saksa Takso võttis mobiilirakenduse kasutusele esimesena, eelmise aasta novembris, ning vähem kui aastaga tellitakse Taxify kaudu hinnanguliselt 40 protsenti taksodest, põhjendas Green.
    Green usub, et väikesed firmad, kes kasutavad Taxify teenust, peaksid hakkama mõtlema oma dispetšerkeskuste liitmisele, sest tööd jääb üha vähemaks ning üks dispetšer suudab ära teha sama palju tööd, kui teinuks varem kaks dispetšerit.
    Green lisas, et dispetšerite töö ei kao täielikult, sest Taxify ei paku võimalust broneerida õhtul takso hommikuks. Seega on usaldusväärsem seda teha dispetšeri kaudu, kui jääda lootma, et ehk leidub hommikul Taxifys vaba sõiduvahend.
    Saksa Takso nooremad juhid pooldavad väga Taxifyd, lausus Green. Vanemate taksojuhtide seas võttis Taxifyga harjumine aega, sest osa juhte polnud varem nutiseadmetega kokku puutunud ning pidid selle selgeks õppima. Seetõttu ei poolda nad ka täielikult äppi. Samas lisab Green, et ka vanematele taksojuhtidele meeldib sõita vaikuses, sest Taxifyd kasutades ei pea nad kuulama tellimuste edastamist ragisevast raadiost.
    Lisavõimalus klienti leida. OÜsse Tulika Grupp kuuluva Tulika Takso juhataja Anne Rebase sõnul võimaldavad nad praegu Taxify kaudu firma tasandil vaid maksitaksosid tellida. Tulika Takso ei plaani üle minna oma dispetšerkeskusega Taxify süsteemile.
    Küll aga ütles Rebane, et üritavad muuta Tulika taksod Taxify süsteemis rohkem nähtavaks.
    Rebase sõnul teeb rakendus dispetšerite töö kergemaks, sest vähem inimesi koormab dispetšerit kõnedega. Samuti lisas ta, et mobiilirakendust kasutades on taksojuht ja tellija rohkem ühenduses ning see on kindlasti äpi eeliseks.
    Tulika Takso taksojuhid on soovi korral sõlminud ise lepingu Taxifyga, ütles Rebane. Taxify kasutamine on tema sõnul taksojuhtidele täiendav töö saamise võimalus ning enamjaolt ollakse uudse mobiilirakendusega rahul.
    Taxify teenus on kättesaadav Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares, Haapsalus ja Riias ning lähiajal lisanduvad Helsingi ja Vilnius. Samuti plaanib Villig tulevikus Taxifyd täiendada, lisades äppi rakendusesisesed maksed.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.