Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palmér: ootan kasumit 2017. aastal

    Kui veel kevadel lubas Estonian Airi tegevjuht Jan Palmér, et lennufirma jõuab sel suvel kasumi lävele, siis nüüd lükkas tähtaja veel kahe aasta võrra edasi. Eile avaldatud esimese poolaasta tulemused näitasid taas kahjumit ja Palmér ootab, et aastaks 2016 on firma kasumile lähedal.

    2014. aasta esimesel poolaastal oli Estonian ­Airi müügitulu 32,9 miljonit eurot, mis on mullusest  8 protsendi võrra väiksem, ning ettevõte on endiselt kahjumis. Estonian Airi kahjum küll vähenes 18 protsenti, 5 miljonile eurole. Selle aasta esimesel kuuel kuul reisis Estonian Airiga 260 00 inimest, mis on mullusest 8% vähem.
    Kas olete Estonian Airi esimese poolaasta tulemustega rahul? Tulemustel on kaks poolt. Kogu turg oli esimesel poolaastal väga negatiivne. Me ei täitnud enda ootusi, kuid meil ei lähe nii halvasti nagu osal teistel lennufirmadel. Suhtarvudes läheb meil normaalselt. Ka Ukraina kriisil oli negatiivne mõju turule, sellega ei saa me midagi ette võtta. Ma olen rahul sellega, kuidas firma on olukorraga toime tulnud. Loomulikult tahaksime näha veidi positiivsemat turgu.
    Näib, et Estonian Air seisab paigal. Tulemused on peaaegu samad nagu eelmisel aasta. Miks see nii on? Jah, kuid see on osa ümberkorraldamiskavast. Me oleme selle kava saatnud Euroopa Komisjoni. Plaan on saada firma kasumisse ja olla jätkusuutlik, kuid praegu ei ole toimunud loodetud arengut.
    Eesmärk on saada Estonian Air vähemalt sellisele tasemele, et ta ei kaotaks raha. Näib, et selle eesmärgi täitmiseni läheb veel kaua aega. Miks? Kõiki ümberkorraldusi ei ole veel tehtud. Meil on veel kaks lennukit, millele on leping, kuid mida me ei vaja. Loodame, et 2015. aasta lõpuks on olukord lennukitega paranenud, mistõttu on paranenud ka Estonian Airi olukord.
    Millal jõuab Estonian Air kasumisse? Plaani järgi loodame olla 2016. aastal kasumile lähedal. ­Ootame positiivseid tulemusi 2017. ja 2018. aastal. Plaan on selline.
    Kas te plaanite praegu töötajate arvu vähendada? Ei, meil pole plaanis seda teha. Oleme kõike seni teinud programmi raames, välja arvatud see olukord lennukitega. Muidugi teeme väikeseid kohandusi, kuid see võib toimuda mõlemas suunas. Mõnikord peame rohkem inimesi palkama, teinekord peame töötajate arvu vähendama. Kuid vastus on ei, me ei muuda praegu rohkem midagi.
    Kas on kavas avada või sulgeda lennuliine? Meil on plaanis avada järgmisel suvel uus suveliin Itaaliasse. Septembri lõpus alustame lendamist Tallinnast Stockholmi Bromma lennujaama. Me ei sulge marsruute, vaid üritame neid natuke juurde teha, et meil oleks suurem liiklus.
    Kas tõstate oma töötajate palkasid? Mitte eriti, sest seni, kuni firma ei teeni raha, ei ole võimalust kulusid suurendada ega palku tõsta. Me peame endiselt läbirääkimisi, et hoida kulusid võimalikult all.
    Teie leping Estonian Airiga kestab 2015. aasta lõpuni. Kas Te otsite juba järeltulijat? Ei otsi. Ma ei usu, et omanikud sellega praegu tegelevad. Sinna on veel palju aega, nii et saame näha, mis sellest saab. Pole veel jutuks tulnud, mis saab pärast minu lepingu lõppemist.
    Kas Te olete selleks ajaks suutnud Estonian ­Airi muuta edukamaks? Jah, ma arvan nii. Plaan on päris jäik. Ma olen üpris kindel, et me suudame panna firma kasumit teenima. Vaatamata sellele, et tegu on väikese firmaga, ta võiks olla natuke suurem. Probleem on see, et meil ei ole Tallinnast nii palju sihtkohti, kuhu saaks lennata.
    Estonian Airi finantsjuhi Wade Stokesi leping aegub septembris. Kas on plaanis temaga lepingut pikendada? Me oleme arutanud, mida tema tahaks teha ning mida firma tahaks teha. Kuid me pole maha istunud ja detaile arutanud. Ma olen üpris kindel, et ta jääb sellele kohale ka järgmiseks ametiajaks.
     
    Taust
    Estonian Airi sihtkohad
    Regulaarlendude liinivõrku kuuluvad järgmised sihtkohad: Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius, Trondheim ja BrommaMaist septembrini on sihtkohtade nimistus Nice ja SplitJuunist augustini Pariis Juunist oktoobri lõpuni BerliinDetsembrist 2014 kuni märtsini 2015 toimuvad hooajalised lennud Münchenisse
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.