Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puhkepäev. Telliskivis on maandunud Lendav Taldrik

    Muu kultuuri kõrval areneb Telliskivi loomelinnakus mühinal ka toidukultuur. Täienduseks F-hoonele, Reval Caféle ning põhiliselt joogile orienteeritud Pudelile ja Pokaalile maandus suvehakul sinna ka Lendav Taldrik, Aasia menüüga söögi- ja peokoht.

    Tootmisruumidesse rajatud söögikohad on paratamatult kõik natuke ühte nägu, nii et mõningane sarnasus F-hoone ja Sesooniga on olemas.
    Olemuslik vahe on selles, et Lendav Taldrik mitte ainult ei püüa kunagise tööstusdisainiga sobituda, vaid ekspluateerib seda mõnuga: kaablirullidest on saanud lauad, euroalused ärganud uuele elule laudade-toolide-letina.
    Selle asemel, et aasiapärasest butafooriast Aasia menüüle tuge otsida, on Taldrik julgelt omanäoline ja trendikalt kaasaegne – esimene tõeliselt metropoliitne Aasia söögikoht Eestis.
    Enesekindel toiduvalik. Taimseid ja lihaga roogasid on enam-vähem võrdselt, nii et taas üks koht, kuhu ka taimetoitlastel asja. Menüü on enesekindel ja usaldusväärne. Täpsustan: menüü on ühe Aasia söögikoha kohta erakordselt lühike, mis annab kinnitust tegijate enesekindlusest – teame väga hästi, mida pakume – ja paneb uskuma, et kui eelroogi on vaid kolme-nelja liiki ja pearoogi mitte üle tosina, siis peaksid need ju hästi tehtud olema.
    Olidki. Vähemalt minu kui mitte liiga sügavale Aasia kööki süüvinud sööja jaoks kindlasti. Eelroad olid suhteliselt tavapärased, ikka need samosad-pakorad-kevadrullid, aga hästi tehtud. Pearoad, põhiliselt mitmesugused karrid ja masalad võlusid eelkõige oma rikkaliku maitsestusega: Bangladeshi kanakarri maitset kujundas kurkum ja värske koriander, lambakarris domineerisid kaneel ja kardemon.
    Suurlinlik pole mitte ainult Lendava Taldriku interjöör, vaid ka joogivalik. Eesti käsitööõlled on välkkiirelt vallutanud poed ja baarid, restoranid ja kohvikud, selles suhtes polnud Lendav Taldrik mingi erand. Aga nii väärikat menüüsse kirjutamist pole varem juhtunud nägema: Lehe ja Põhjala pruulikoda oli saanud oma jaotused, seistes võrdsena Inglismaa ja Šotimaa käsitööõllede kõrval.
    Haruldused joogikaardil. Lendav Taldrik on hiigelsuur, mitu suurt saali, mitu tasapinda. Sellise kombinaadi sujuv tööshoidmine on omanikele paras väljakutse. Seekord oli täismajast asi kaugel, hilisel tööpäevalõunal olid napilt pooled lauad täis ja teenindajad tulid oma tööga kenasti toime. Meie ettekandja oli küll ilmselgelt algaja, aga töös juba täitsa osav, lisaks meeldiv suhtleja ja teadis-tundis pakutavat.
    Kõik sujus kenasti kuni magustoiduni, siis sattusime kimbatusse: tahaks ju ka lõpetuseks midagi eksootilist, aga valida oli vaid maasikatega jäätise, maasikatega juustukoogi ja riisipudingi vahel.
    Riis, tõsi küll, oli ahvatlev – pistaatsia- ja kašupähklite, safrani ja rosinatega, aga alles me ühest priskest riisiportsjonist ennast koos karridega läbi sõime, rohkem ei jaksanud. Oleks hea meelega võtnud need pähklid, rosinad ja safrani ning jäätisega kokku seganud, aga selleks meil voli polnud, need olla juba riisiga üheks saanud. Piirdusime siis ainult teega – Darjeeling Royal first flush on meil siin Eestis õige haruldane.
     
    Maitseelamus
    Lendav Taldrik
    Aadress: Telliskivi 60a, E-hoone, TallinnTelefon: 621 4222Avatud: E–N 11.30–23.00, R–L 11.30–01.00
    Hinnang: 25toit 8teenindus 8interjöör 9
    põhiroogade hinnad: 4,50–14,50 eurot
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
LHV kasvatas tugevalt kasumit, toetudes intressitulude kasvule
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Finantskontserni LHV esimest kvartalit iseloomustas plaanitust suurem laenuportfelli ja intressitulude kasv.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.