Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerexi omanik: ma ei tea mitte midagi

    Eesti ühe suurema kütusefirma Olerexi 50-protsendiline aktsionär Andres Linnas ütleb, et tema ei teadnud Belokrõlovi organiseeritud maksupettuse skeemi lülide seotusest Olerexiga mitte midagi.

    Linnase sõnul tegeleb ta praegu peamiselt leivatööstusega. Linnas on OÜ Eesti Leivatööstus omanik ja juhatuse liige, sama kaubamärgi all toodetakse leiva- ja pagaritooteid pankrotistunud Tartu Pere leivatööstuse ruumides.
    Järgneb telefoniintervjuu Andres Linnasega.
    Kohtutoimiku materjalidest tuleb välja, et Olerex oli ühe Belokrõlovi juhitud firma päris suur tehingupartner. Kas see oli Teile teada ning kuidas Te seda kommenteerite?
    Olen juba pikemat aega olnud Olerexi tegevjuhtimisest eemal. Ma tegelen praegu rohkem leivatööstusega. Seetõttu ei oska seda kuidagi kommenteerida. Seda peaks küsima tegevjuhtkonna käest.
    Olerex müüs INV T OÜ-le eelmisel aastal mõne kuuga kütust ligi 15 miljoni euro eest ja samal ajal ostis samalt firmalt kütust ligi 13 miljoni euro eest. Miks toimuvad samal ajal ostu- ja müügitehingud?
    Seda peab küsima ka tegevjuhtkonnalt. Mina ei tea mitte midagi, absoluutselt.
    Küsin siis eetilise poole pealt, kuidas Te omanikuna hindate selliseid tehinguid?
    Peaks täpselt järgi uurima, ma pole üldse kursis selle asjaga. Ma uuriks natuke järgi, siis saaks mingit infot. Lihtsam on muidugi tegevjuhtkonna poole pöörduda. Ma olen rohkem leivatööstusega kursis praegu.
    Kuidas Olerex leiab tarnijad?
    See on küsimus juhtkonnale.
    Aga varem, kui Te olite rohkem Olerexi juhtimisega seotud?
    Meil olid raamlepingud ja vastavalt nendele ka tegutsesime.
    Eelmisel aastal ütlesite, et teil on leping Orlen Eestiga?
    Me teeme aastase lepingu ja sealt kogu oma kütuse tarnime. Ülejäänud küsimused peaks suunama tegevjuhtkonnale, kui on muid tarnijaid.
    Mis loogika siis selles on, et kui te ostate Orlen Eestilt kütuse, miks te müüte kütust sellisele firmale edasi ja siis ostate uuesti tagasi?
    Ma usun, et seal on mingisugune äriloogika taga, ma ei usu, et lihtsalt ostetakse-müüakse ilma mingi loogikata. Seda peab küsima juhtkonna käest.
    Kas sellisel teel käib kütuse maksudest puhtakspesemine?
    Kindlasti mitte, kindlasti mitte. Ma arvan, et tarnijaid kontrollitakse väga põhjalikult ja ma arvan ka, et kõiki selliseid signaale on arvesse võetud. Ma usun siiralt, et juhtkond on oma parima teinud. Kindlasti on Olerexil päris palju erinevaid tarnijaid ja partneritega on raamlepingud tehtud. Seal on pisikesi tarnijaid ja hankijaid on ettevõttel palju. Seda kõike peab tegevjuhtkonnalt küsima. Need nimed ei ütle mitte midagi minu jaoks.
    Mõne kuuga ligi 15 miljoni euro eest kütust müüa, see on ka Olerexi jaoks päris suur osa?
    Ma ei oska seda selles mõttes kommenteerida… ma ei tea, kui suur osa… siis peab välja võtma, kui suur osa see oli meie müügist. Ma ei usu, et see saab suur osa olla. Küsige seda juhtkonna käest, ma ei oska seda kuidagi kommenteerida.
    Kas vastab tõele, et Olerexi omanike omavaheline läbisaamine ei ole olnud viimastel aastatel kõige parem?
    Ma ei tea kust need jutud tulevad. Pidevalt kuulen, et Olerex on müügis ja, et ma ei saa oma äripartneriga läbi. See jutt ei vasta tõele. Te võite Antti (Antti Moppel, Olerexi teine omanik - toim.) käest ka küsida. Mina küll ei ole aru saanud, et me oleksime tülis. Täitsa imelik, kuidas sellised jutud tekivad.
    Omanikud Olerexi igapäevases juhtimises enam ei osale?
    Ei osale, juba kolm-neli aastat.
    Kas see on Olerexi poliitika, et ostame ükskõik kellelt, peaasi, et saaks odavalt?
    Kindlasti me valime… ma eeldan, et juhtkond valib äripartnereid tõsiselt.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.