Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ajujahi võitja saab 50 000 eurot
Algas äriideede konkursi Ajujaht uus hooaeg, mille võitjaid ootab 2015. aasta kevadel 50 000eurone auhinnafond, teatas EAS, kes korraldab konkurssi Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.
EASi juhatuse esimees Hanno Tomberg ütles, et EAS ootab uuenduslike ideedega osalejate ringi laienemist. “Nii mõnigi Ajujahist välja kasvanud idee on tänaseks tõeline edulugu. Näiteks Click&Grow ja mobiiliga kasutatav turvaline jalgrattaparkla Bikeep,“ nentis Tomberg.
Sarnaselt möödunud hooajale võivad konkursil osaleda ka ettevõtted, kes on juba saanud näiteks EASi starditoetust. Ainsa piiranguna ei tohi idee esitaja olla saanud müügitulu rohkem kui kuus kuud enne konkursi lõpptähtaega.
Pikaajalise Ajujahi zürii liikme ja SEB äriinnovatsiooni juhi Mart Maasiku sõnul saab programmi edukalt siseneda ka üpris algfaasis oleva ideega. „Ajujaht annab osalejale kiiresti vastuse, kas tema ideel on elujõudu. Läbi aastate oleme näinud nii pangas kui ka Ajujahi konkursil, et eristuvad ettevõtjad, kes arvestavad tagasiside ja ettepanekutega ning on valmis selleks, et oma ideed edasi arendada. Mida varasemas faasis saab ettevõtja konstruktiivset tagasisidet, seda suurem on tõenäosus, et tema ideest vormub midagi suurt ja kestvat,“ rääkis Maasik.
2007. aastal alustanud äriideede konkursile Ajujaht on kokku esitatud üle kolme tuhande idee. Nende hulgas on näiteks märkimisväärselt rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike. 2014. aastal võitis Ajujahi ja 50 000 eurot puidu mõõtmise rakendus Timber Diameter. Publiku lemmiku tiitli sai taksotellimise rakendus Taxify.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.