Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahataotluse tähtaeg pressib Rail Balticule peale

    Rail Balticu ettevalmistustöös on praegu esikohal kaks võrdselt olulist teemat. Esiteks leida parim raudteekoridori asukoht Eestis ning teiseks jõuda Balti riikide ühisettevõtte asutamiseni.

    Mõlema puhul pressib peale esimese rahastamistaotluse Euroopa Komisjonile esitamise tähtaeg – veebruar 2015.
    Osal trassist välitööd. Praeguseks on trassi parim asukoht kavandatud Läti piirist Pärnu linnani. Pärnumaal on alustatud ka geotehniliste välitöödega pinnase uurimiseks. Lahtisi ja vaidlust tekitavaid lõike on aga endiselt ning praeguseks on otsustatud lisada analüüsi veel kaks uut lõiku Harju- ja Rapla­maal.
    Silmas peab pidama, et kõikidele uutele, kaugemalt või lähemalt kulgevatele lõikudele tuleb teha põhjalik analüüs nii inim- kui ka looduskeskkonna mõjudest lähtuvalt. Arvestada tuleb ka kiirraudtee tehnilisi nõudmisi ja maksumust. Loodame saada septembris trassilõikude analüüsimisega ühele poole. Seejärel jõuavad maa­vanemad kujundada oma ­eelistuse raudteetrassi kohta juba hiljemalt oktoobri lõpuks.
    Rööbiti trassialternatiivide võrdlemisega on alustatud ­Balti riikide ühisettevõtte loomist. Veel aasta esimeses pooles keeruliselt ja aeganõudvalt kulgenud läbirääkimised naaberriikidega lõpetati juulis. Praeguseks on jõutud kokkuleppele aktsionäride leppes ja ettevõtte põhikirja tekstis.
    Eeltöö tehtud. Augusti lõpus kinnitas Eesti valitsus dokumendid, mis on vajalikud Eesti valdusettevõtte Rail Baltic Estonia OÜ asutamiseks. Selle kaudu omandatakse osalus Balti riikide Rail Balticu ühisettevõttes.
    Seega on Eestil tehtud kõik eeldused ja ettevalmistused ühis­ettevõtte loomiseks ning loodetavasti jõuame koostöös Läti ja Leeduga selle asutamiseni juba oktoobri keskpaigas.
    Mõlema nimetatud teema esimene nn vahe-eesmärk on rahastamistaotluse esitamistähtaeg. Esimene ühine taotlus Rail Balticu projekti kaasrahastamiseks Euroopa ühendamise rahastust tuleb esitada tuleva aasta veebruaris. Põhimõte on, et iga riik peab vastutama oma territooriumil rajatava Rail Balticu raudteelõigu taotluse kvalitatiivsete näitajate ja sisu eest.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.