Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti ja Leedu auto-müük Eestist üle

    Sel aastal on autode müük Eestis kasvanud vähemalt viis korda vähem kui Lätis ja Leedus.

    Kui Eestis on olnud kasv 3,9%, siis Lätis 22,9 ja Leedus 19,9%. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul tuleneb nii suur vahe meie lõunanaabrite turukorrastamisest. „Läti ja Leedu tulevad alles mudaliigast välja,“ ütles ta, lisades, et mõlemas riigis on senimaani olnud autode müük Eestist kaks korda väiksem. Näiteks kui Eestis müüdi 1,3 miljoni elaniku kohta mullu 20 000 autot, siis Leedus soetati kolme miljoni elaniku kohta vaid 13 000 autot.
    Sillati sõnul on Lätis ja Leedus suur must turg, mille korrastamist alles alustati. Lisaks ei saa Leedus ettevõtted autodelt käibemaksu tagasi, mis Silalti sõnul tingib skeemitamisi vähekasutatud autodega. „Neil peidetakse käibemaks ära ja riigil jääb ikka raha saamata,“ rääkis ta.
    Peugeot' esindaja Baltikumis KW Bruun Baltic OÜ tegevjuhi Rasmus Tali ütlust mööda on Eesti turg tunduvalt stabiilsem kui lõunanaabritel. Näiteks kasvas tunamullu Leedus autode müük vaid 1,5%, Lätis aga koguni alla ühe protsendi. Eestis oli 2013. aastal müügi kasv 2,5%. Tema sõnul kosus Eesti pärast kriisi palju kiiremini kui Läti ja Leedu. „Nad alles liiguvad õiges suunas,“ ütles Tali.
    Ta lisas, et ei Läti ega Leedu nii suurt automüügi kasvu järgmiseks aastaks ei oota – pigem jäävat kasv 5-10% juurde, Eestis aga pigem 5% ümber. Müük kasvaks märgatavalt, kui ühele aastale satuvad mitme suure autopargi omanike autohanked. Selliseid suuremahulisi hankeid korraldab näiteks politsei- ja piirivalveamet.
    Vähem emotsioonioste. Sillat ütles, et Eesti automüügiturg on muutunud üha ratsionaalsemaks. „Mingit ülekuumenemist pole – inimesed on aru saanud, et auto on tarbeese, mida ostetakse siis, kui on vaja,“ ütles ta. Luksusautode osakaal on Sillati andmetel jäänud väikeseks – vaid 0,3% kogumahust. Viimase kahe kuuga on Eestis müüdud aga 10 luksusautot. „Tipust oleme tegelikult aga kolmandiku maas,“ ütles ta. Nimelt kui enne kriisi müüdi aastas 30 000 uut autot, siis eelmisel aastal 20 000. Majanduslanguse ajal langes müük aga koguni neli korda. „Vaikselt oleme kosunud ja toibunud,“ märkis Sillat.
    Tali kinnitas, et Eestis on üha enam märgata ökonoomsemate ja praktiliste autode eelistamist. Samas on tema sõnul nii Eesti, Läti kui ka Leedu tarbija vaieldamatuks lemmikuks väike või keskklassi linnamaastur. „Väikseid autosid meil ei armastata,“ ütles ta, lisades, et kahe väiksema segmendi autod moodustavad kogumahust alla kümne protsendi.
    Käibemaksuseadus võib pidurit tõmmata. Tali märkis, et umbes poole autoostjatest moodustavad ettevõtted, kel on suurim vajadus uute autode järele. Uute autode müüki ei soodusta Tali sõnul aga valitsuse tehtud otsused autode maksustamise kohta. Tema hinnangul võib seadusemuudatus uute autode müüki pidurdada. „Leedus tehti kunagi sama asi ja see tõmbas müügi alla,“ ütles ta, lisades, et kui Euroopas toetatakse uute ökonoomsete autode ostmist maksusoodustusega, siis Eestis tekitab hiljuti vastuvõetud autode käibemaksuseadus ettevõtjates suurt tuska.
    „Loodan, et tehtud muudatus ei tõmba uute autode müügile käsipidurit peale,“ ütles Tali. Tema sõnul on nii läinud kõikides teistes riikides, kus selliseid muudatusi tehtud.
    Euroopas on autode müük kasvanud juba rekordilised 12 kuud järjest, kuna autotootjad kärbivad hindu samal ajal kui nõudlus odavamate mudelite järele aina kasvab.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.