Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Otseturundajatel oli mullu kasvuaasta
Äripäeva Otseturundusfirmade TOPist selgus, et otseturundusäris kasvavad kõige kiiremini kõnekeskused ja telefonimüügiga tegelevad ettevõtted.
Laursen OÜ juht ja partner Urmas Agu ütles, et telefonimüügi turu kasv on ootuspärane, sest see on endiselt üks efektiivsemaid kliendini jõudmise viise. Kui võrrelda kliendivõitmise hinda turunduskanalite lõikes, son telefonimüügi osa Agu sõnul tänu järjest väiksematele kommunikatsioonikuludele kasvanud.
Ettevõtte mullune 41protsendine käibe kasv oli Agu sõnul selline, nagu oligi oodata. “Investeerime pikaajalistesse kliendisuhetesse ja kvaliteeti ning käibe kasv on otsene tunnustus meie klientidelt,” ütles ta. See-eest ei tähtsustaks Agu kasumit üle, sest kasvufaasis ettevõttena investeerib Laursen vaba raha ettevõtte arengusse. Laursen OÜ kahekordistas eelmisel aastal kasumi 4661 eurole. Sellelt aastalt ootab ta käibe kahekordistumist, praegu liigub ettevõtte plaanipärases graafikus. Tema sõnul tuntakse endiselt enim huvi telefonimüügi vastu, samas on huvi suurenenud ka klienditeeninduse ja kliendihoidmise vastu, mida nähakse üha enam müügikanalina.
Suure kliendi lahkumine jättis augu. Põhiteenusena telefoni teel klienditeenindust ja tehnilist tuge pakkuv Runway International OÜ kasvatas mullu käivet 33% ja kasumit 94,5%. Sellegipoolest jäi ettevõte eelmisel aastal 40 000 euro suurusesse kahjumisse. Runway Internationali juht Ronald Habich selgitas, et 2012. aastal kaotasid nad oma kõigi aegade suurima kliendi, Norra postilaevaliini Hurtigruteni, mis vähendas aastakasumit enam kui poole võrra. Enim on Habichi sõnul kasumi parandamisele kaasa aidanud kõnekeskuse ja klienditeeninduse valdkonna kasv. Järgmiseks aastaks ootab Habich 20–25% suurust käibe kasvu.
Otseturunduse möödunud aasta edu tuleneb Habichi sõnul paranenud Euroopa majandusest. “Ettevõtted on hakanud uuesti strateegiliselt oma edaspidist tegevust vaatama,” ütles ta.
Habisch märkis, et Eesti otseturundusettevõtete kasvu võivad edaspidi pidurdada üha suurenevad tööjõukulud.
FCR Media ASi tütarettevõtte Kõnekeskus ASi müügitulu kasvas mullu 71%. Ettevõtte kommunikatsioonijuht Kaarel Tigas ütles, et nii suur müügitulu kasv on tingitud firmade ühendamisest FCR Media grupi sees. Samal põhjusel tõusis Tigase sõnul ka Kõnekeskus ASi kasum 608 000 euroni. Tunamullu oli ettevõtte kasum 130 000 eurot.
Tigas märkis, et suurim nõudlus on sekretäriteenuse ja erinevate valdkondade klienditoe teenuse järele. “Paljud ettevõtted näevad, et telefonitsi ei pöörduta nende poole enam nii palju kui varem. Nii on aina kulukam hoida oma firmasiseselt valmidust telefonile vastata. Meil teevad seda inimesed ööpäev läbi,” ütles ta.
Töötajate arv vähenes. 2013. aastal jätkus juba varasematel aastatel alanud lühinumbritele tehtavate kõnede arvu langus. Kõnekeskuse majandusaruandes on kirjas, et seetõttu vähenes ka töötajate arv ja tööjõukulud kahanesid 12%.
“Majandustulemuste parandamiseks me palku kärpinud ega inimesi koondanud pole,” selgitas Tigas. Tema sõnul on otseturundus pingeline ja üsna suure kaadrivoolavusega valdkond. “Kui keegi on lahkunud, siis pole uusi inimesi lihtsalt asemele võetud. Palgad eelmisel aastal pigem veidi tõusid,” märkis Tigas.