Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet puurib asfaldijuurteni

    Polegi tähtis, kas Eestis on maanteeauke rohkem või vähem kui kvadriljon. Oluline on tõdemus, et meie maanteede kvaliteet ei ole see, mis ta võiks olla. Nüüd on maanteeaugud kõige kõvemini raputanud maanteeametit, kes on otsustanud lõpetada suhtumise, et mis tee alla pannakse, see tee alla jääb.

    Äripäeva arvates teeb maanteeamet ­õigesti, et ei alusta ristisõda tee-ehitajate vastu, vaid soovib tulevikku vaatavalt korda saada kogu teedeehituse. Alustades just endast ja teetööde tellimisest, et edaspidi möödalaskmisi vältida.
    Uuritakse süvitsi. Viimatine “Pealtnägija” telesaade tõi välja, et kui (garantii)remonditööd hiljuti euroraha laineharjal valminud Mäo möödasõidul ei tahtnud kuidagi lõppeda, otsustas maanteeamet kehva tee põhjusi sõna otseses mõttes süvitsi uurida. Lisaks Mäole puuriti tee läbi ja võeti proove veel kümnes kohas. Uuritud ja puuritud teede olukord osutus ehmatavaks ja üllatavalt kehvaks.
    Veel garantii all olevate lõikudega on ametil lihtsam hakkama saada. Kui vead silmaga näha ja rattaga tunda, on nende parandamisele raske vastu vaielda ka ehitajatel. Ehitajal tuleb need korda teha.
    Küllap sooviksid aga paljud maksumaksjatest autojuhid sisimas, et selgete möödalaskmiste korral pöörduks amet ka näiteks kohtusse, sest keegi peab ju vastutama ja karistust kandma. Teoreetiliselt on see võimalik, aga praktikas raiskaks maanteeamet kohtukäikudele enamasti lihtsalt aega, energiat ja veel rohkem maksumaksja raha, eriti vanemate teelõikude puhul.
    Maanteeamet mõistagi ei välista kohtusse pöördumist, ent on võtnud peadirektor Aivo Adamsoni kinnitust mööda suuna pigem selle poole, et kõik asjad oma kodus korda teha. See mõjub ka ameti mainele paremini kui kohtuvaidlused, rääkimata paremate suhete hoidmisest teedeehitajatega, kellega edas­pidigi põhjust koostööd teha.
    Maanteeameti eesmärk on, et teedeehitus oleks edaspidi kvaliteetsem ning valmivaid objekte ei tuleks hakata teisest otsast parandama, samal ajal kui esimeses otsas linti lõigatakse. Nii on piltlikult öeldes juhtunud tollesama Mäo möödasõiduga, mille garantii­remont on kestnud juba aastaid.
    Alustada tuleb endast. Muudatusi kavandades antakse endale aru, et alustada tuleb algusest ehk hankeprotsessist ja hankereeglite ülevaatamisest. Tuleb tugevdada järelevalvet, mis on samuti maanteeameti korraldada.
    Äripäevgi on korduvalt avaldanud seisukohta, et ainult või lõviosas odavaimast hinnast lähtudes võib eeskätt just ehtituses riigihangete kvaliteet selgelt kannatada. Hea, et maanteeamet on otsustanud sellelt teelt kindlalt kõrvale astuda ning seada esikohale kvaliteedi. Mingu või ehitamine kallimaks, aga see-eest on tee ka kauem korras. See paneb ka ehitajad oma kalkulatsioone ja suhtumist ümber hindama, sest kaotama ei taha hangetele keegi minna.
    Pikka viha ei pea. Maanteeameti ettepoole, juba järgmistele teedele suunatud pragmaatiline pilk on usutavasti meeltmööda ka tee-ehitajatele: pikka viha me ei pea ja vanu asju ümber ehitama ei hakka, aga edaspidi tehke tööd korralikult ning ärge tulge enam projektimuudatuste ettepanekutega tee kvaliteeti murendama.
    “See, et meie selgroog enam ei paindu, see on fakt,” saatis Aivo Adamson sümpaatselt selgesõnalise sõnumi kõigile ehitajatele. ­Jutul lõpp.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.