Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Coca-Cola ja Pepsi paiskavad müüki rohelise karastusjoogi
Coca-ColaFoto: Bloomberg
Suurimad karastusjookide tootjad maailmas suunavad oma tähelepanu madalama kalorsusega jookide poole, millel on ühine koostisosa: stevia. See on taim, mida kasutatakse joogi magusaks muutmisel, vahendab Fox Business.Mõlema ettevõtte, nii Coca-Cola kui ka Pepsi Co, uus toode on ka rohelises purgis, viidates sellega stevia taimele.Pepsi tuleb oma stevia joogiga „Pepsi True“ välja oktoobri keskel. Jooki saab samas osta vaid veebipoe Amazon kaudu. Coca Cola on oma stevia jooki „Coca-Cola life“ aga juba Argentinas, Tšiilis, Suurbritannias ja Mehhikos müünud. Toode tegi USAs debüüdi augustis, kuid ainult mõnedes osariikides. Novembrist peaks jook olema müügil terves USAs.Pepsi True on rohelises purgis ning müüdakse 12 kaupa pakendis. Coca-Cola uut karastusjooki müüakse samuti purkides ning ka 8 untsistes (249 ml) klaaspudelites.Pepsi väitel on joogis 30 protsenti vähem suhkrut ning ei sisalda glükoosi-fruktoori siirupit ning tehislikke magusaineid.Madala kalorsusega toode iseloomustab terve karastusjookide tööstuse püüdlusi tervislikema jookide poole. Eelmisel kuul teatasid Coca-Cola, PepsiCo, Dr.Pepper Snapple Group ja Ameerika Karastusjookide Liit, et jookides vähendatakse 2025. aastaks kalorsust 20 protsendi võrra.Tootjad ei tee selliseid samme aga vabatahtlikult. Inimesed on suhkru mõjust teadlikumaks saanud ning tarbijate eelistused on suunatud tervislikema jookide poole. See sunnib ka karastusjookide tööstust oma arengusuundi muutma.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.