Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Likvideerija: ühisrahastust laenu saanu tahtis firmast vabaneda

    Pärast pikka tagaajamist nõustus Ainar Sulumets Äripäeva ajakirjanikule oma taluõuel kommentaare jagama, kuid nüüd päevavalgele tulevaid üksikasju ta enam kommenteerida ei soovi.Foto: Andres Haabu

    End reedeses Äripäevas süütuks tankistide ohvriks tembeldanud võsalõikusärimees Ainar Sulumets võttis likvideerija kinnitusel ise pärast ühisrahastuslaenu kättesaamist ühendust likvideerimisteenuse pakkujaga ning esitles neile firma võlakoormaga veokit liisinguvarana.

    Sellesama veoki eest on Sulumets nüüd mustas kirjas vähemalt kolmes kohas ning oma nägemus Sulumetsaga tekkinud tülist on ka veokiga sõitnud autojuhil.
    Toimetusega võtsid ühendust mitmed reedese Äripäeva kaaneloo peategelase Ainar Sulumetsa pettuse väidetavad kannatajad. Sulumets Äripäevale rohkem kommentaare jagada ei soovinud ning palus end rahule jätta. Ta lisas, et firmaga tal enam mingit pistmist pole, autojuhiga tegeleb politsei ning likvideerijaga pole mingeid probleeme olnud. Ühisrahastuslaenu maksab ta nüüd isikliku käenduse tõttu tagasi eraisikuna.

    Reedene Äripäev kirjutas, kuidas üha populaarsemas ühisrahastusega laenuäris võib investorite raha kergesti löögi alla sattuda, kui raha laenaja oma värske laenukoormaga firma tankistide nimele kirjutab.

    Intervjuus Äripäevale kinnitas firma Viventos juht Ainar Sulumets, et kirjutas võlgade tõttu firma ajutiselt ühe tuttava nimele ning ei teadnud, et see firmade likvideerimisega tegeleb. Võla ühisrahastusfirmale lubas ta ise ära maksta. Võlad aga tekkisid Sulumetsa sõnul Viventose autojuhi tõttu, kes firmast tähtsad dokumendid ja kütusekaardid varastas ning talle tagatippu ka koduteel kallale tuli.

    Suunas firma ise varjusurma
    Likvideerija Märten Veedla, kelle nimel seisab 31. märtsist endine Sulumetsa ettevõte Viventos, kinnitab, et Sulumets pole kunagi olnud tema isiklik tuttav ning et viimane võttis ühendust portaali firmavabaks.ee vahendusel oma abikaasa e-maili aadressilt, et oma ettevõtet likvideerida.
    „Volvo veoki, mida Sulumets meile liisingusse pakkus, ostis ta ühest Ida-Virumaa transpordiettevõttest arve peale. Ta ei maksnud seda arvet ära. Siis müüs ta auto omakorda Mogo liisingusse (mootorsõiduki tagatisel laenu pakkuja – toim) ja sai sealt raha kätte. Siis võttis ta meiega ühendust ja uuris, kas me tahaks tema firmat ära osta, sellel on veok liisingus. Pärast tuli välja, et tal oli laen ka ühisrahastusfirmast Investly, mille isiklik käendus tal oli,“ ütles Veedla.
    Sulumets ise ütles varem antud intervjuus, et Investlyst oma firmale saadud 4500eurose laenu eest ostis ta liisingust välja ka firmasse kaubaveoga tegelemiseks muretsetud auto ja kolm võsalõikussaagi.
    Võlad kuhjuvad
    Veedla kinnitusel suhtles ta ka veoki endise omanikuga, kellele on Sulumetsal senini auto eest 6000 eurot maksmata ning ettevõttega Mogo, kellele on Sulumetsal maksmata üle 3000 euro. Selle tõestuseks edastas Veedla ka kirjavahetuse. Lisaks oli Sulumetsal ka 4500eurone laen Investlyst.
    Kuna Veedla sai arvatavast pettusest enda sõnul üsna kiiresti teada, püüdis ta kohe asjade selgitamiseks ka ise Sulumetsaga ühendust võtta, kuid see ei võtnud telefoni vastu.
    „Ma teadsin, et see on mäda firma. Muud võlad mind nii väga ei huvitanud, aga mind huvitas see liisingus olev auto, oleksin saanud seda ise edasi maksta. Viimane SMS Sulumetsalt oli, et tulgu ma 17. maiks autole järele, sest vana omanik käib seda ema maja ümber luuramas. Ma teadsin, et auto eest oli maksmata,“ lisas ta.
    Viventose autojuht: dokumente pole ma varastanud
    Viventoses töötanud autojuht ütleb, et Sulumetsa süüdistused dokumendivarguses on alusetud ning tegelikult tankis hoopis Sulumets ise firma kütusekaardiga oma sõiduautot.
    Oma võsalõikuse ja kaubaveoga tegelenud firmasse Viventos autojuhiks palgatud Andrese (täisnimi toimetusele teada) peale esitas Sulumets enda sõnul dokumendivarguse eest politseile kaebuse, sest Andrese kätte olevat jäänud veoselehed, mille puudumisel ei maksa logistikafirmad Viventosele raha välja.
    Andres aga väidab, et kõik Viventoselt teenust ostnud logistikafirmad maksid Sulumetsale raha ära, kuid paarimehe eest vaikis ta selle maha.
    „Ta käis mulle peale nagu uni, et hakkame koos tegema, sest mina olin transpordis juba kümme aastat tegev olnud. Viventos oli tal juba olemas, aga metsalõikusele lisaks tahtis ta kaubavedu ka, kui kuulis, et mul on palju tuttavaid logistikuid. Minu poolt pidid olema tööotsad autole, tema poolt kütuseraha, ja auto pidime saama mingi Jõhvi tuttava käest nii, et maksame alles siis, kui raha saame. Auto kirjutas ta kohe ümber Viventose nimele, ma ei tea, et ta oleks tänaseni selle eest raha ära maksnud,“ rääkis Andres.
    Kütus voolas firmakaardiga eraautosse
    „Viimaseks piisaks karikas oli minu jaoks see, et ta astus minu kööki ja küsis, keda ma tankisin laupäeval Jõhvi Statoilis veoki kütusekaardiga. Pärast väikest uurimist sain teada, et tema ise oli tankinud firma kaardiga oma Mercedes Benzi,“ lisas Andres.
    Koostöö alustamise tingimuseks kahe mehe vahel oli Andrese sõnul see, et transpordi- ja metsaraha ei liigu ühel arvel, et Andresel ka ülevaade oleks. Arve Sulumets avas, aga raha ei hakanud sinna kunagi laekuma.
    „Jah, kütusekaart on minu käes, aga sellega pole keegi tankinud ja ta võib selle kinni panna. Olen Ainarile korduvalt öelnud, et tule, kirjuta selle kohta paber, et sul pole enam pretensioone nende kütusekaartide kohta, millega ta tegelikult ise tankis,“ selgitas Andres.
    Koostööst Ainariga pole tal ühtegi kirjalikku lepingut ning ta saab aru, et sellepärast ei saa ta ka midagi välja nõuda.
    „Sõitsin selle autoga Eesti ja Soome vahet novembrist veebruarini, selle aja eest maksis Ainar mulle 800 eurot. Kui ütlesin, et mina astun nüüd kõrvale, küsis ta, et mis ma tahan selle eest, et see transporditöö talle edasi jääks. Siis ütlesingi, et maksa mulle välja 2000 eurot, see oleks kompenseerinud seda, et ma autole töö otsisin, selleks oma telefoni kasutasin, oma asju autos kasutasin jne. Ta lubas maksta, aga pole seda siiamaani teinud. Mind hakkas ta vältima,“ ütles ta.
    Kaks süüdistust ja rullis kulm
    Politsei pole Andresega tänaseni ühendust võtnud, kuigi Sulumets väitis nii talle kui Äripäevale, et on Andrese vastu kaks süüdistust esitanud ja kriminaaluurimised käivad.
    „Ainari naine kirjutas minu elukaaslase täisealisele pojale veel Facebookis, et kas ma olen neljapäeval ja reedel kodus, et politsei otsib mind väidetavalt taga. Olin spetsiaalselt kogu reede kodus, aga politseid minu õuele ei tulnud,“ sõnas Andres.
    Sulumets ütles, et teise kaebuse politseile esitas ta Andrese peale kallaletungi eest teisipäeva õhtul, mille tõttu oli Sulumetsal kolmapäeva hommikul ajakirjanikuga kohtudes silm sinine ja nägu plaasterdatud.
    „Peksaandmisest on asi kaugel. Lõin ainult ühe korra, lihtsalt nii täpselt läks. Nägin Ainarit tee ääres koos oma töömeestega, ootasid bussi. Pidasin kinni ja hakkasin aru pärima, mida see kõik tähendab. Kui teised ära läksid, hakkas Ainar vehkima. Siis ma reageerisin. Mind ajab praegu naerma, kui süütut kannatajat ta mängib,“ lausus Andres.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.