Mait Kraun • 8. juuli 2015 kell 18:30

Apple'i nutikella müük kukkus 90 protsenti?

Apple Watch  Foto: EPA

Apple Watchi onlain müük on USAs kukkunud väidetavalt lausa 90 protsenti, selgub uuringufirma Slice Intelligence andmetest.

Apple Watchi müük jätkas juunis langust,“ kirjutas Slice Intelligence oma twitteri lehel. Nad postitasid ka graafiku, mis näitab järsku langust alates aprillist, mil Apple seadmega turule tuli.

Onlain müük kukkus USAs selle kohaselt lausa 90 protsenti – juuni lõpus müüs ettevõte vaid 5000 käekella päevas. Aprillis müüdi päevas 40 000 käekella, selgub ettevõtte andmetest.

 

#AppleWatch sales continue to decline in June. #data #Apple pic.twitter.com/Rj1weAzcSa— Slice Intelligence (@SliceIntel) July 7, 2015

Kuigi Slice Intelligence’i numbreid kasutatakse laialdaselt, on nende metoodika saanud palju kriitikat. See põhineb 2 miljoni inimese e-mailidele saadetud maksedokumentide analüüsimisel.

Lisaks sellele ütles uuringufirma Gartner analüütik Annette Zimmerman, et „USA müük ei anna meile suuremat pilti.“

„Ettevõte arvestab ainult onlain tellimustega USAs. Nad ei saa hinnata USA-st väljaspool toimuvad müüki,“ ütles Zimmerman. „On ka teisi suuri majandusi, kus käekelli müüakse, näiteks Saksamaa või Jaapan. Trend on seal tõenäoliselt sarnane (tugev müük esimestel nädalatel, millele järgnev mõningane langus), aga ei saa öelda, et USA näitab meile suurt pilt.“

Apple'i pressiesindaja ütles, et praegu ei ole täpseid müüginumbreid saada. Ta korrutas Tim Cooki hiljutisi sõnu ja ütles, et "nõudlus on suurem kui pakkumine."

Apple'i aktsia on täna kukkunud 2 protsenti ja kaupleb 123 dollari juures.

Hetkel kuum