Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Airi pankrot pani lendama

    Tallinna Lennujaam võtab avasüli vastu kõiki lennufirmasid, kes on võtnud sihiks Eesti klient endale saada. Foto: Andres Haabu

    Estonian Airi pankrotistumine on ülejäänud lennufirmad pannud Eesti reisijate nimel sõdima – mitmed liinid on lennufirmadega üle ujutatud. Tiheda konkurentsi rõõme kauaks aga ei jätku, leiavad valdkonna eksperdid.

    Estonian Airi kadumine turult pani mitmeid lennufirmasid kibekiiresti üle võtma lennuliine, mis pankrotistunud ettevõttest järele jäid. Võitlus liinide ja reisijate üle on toonud aga mitmetesse sihtkohtadesse märkimisväärselt rohkem lende kui varem. Näiteks kui eelmisel talvehooajal lendas Tallinnast Kopenhaagenisse vaid Estonian Air ja seda 19 korda nädalas, siis selle aasta hooajal lendab sinna nii SAS kui ka Adria Airways 40 korda nädalas. Kui varem sai Stockholmi lennata kahe firmaga 45 korda nädalas, siis nüüd saab seda teha kolme kompaniiga koguni 65 korda.
    Kui Skandinaavia liinidel on lendajaid mitmeid, on lennud Venemaale hoopistükkis harvemaks jäänud. Moskva liinile on sõitma jäänud vaid Vene lennufirma Aeroflot ja Peterburi, kuhu varem lendas Estonian Air, enam Tallinnast otselennuga ei pääsegi.
    Lennujaam: loodame parimat
    Tallinna Lennujaama juht Rein Loik ütles, et tal on vaid hea meel, et Tallinnasse lennata tahetakse – tihedam konkurents tähendab nii Eesti elanikele kui ka külalistele üksnes paremaid lennuvõimalusi. „Tervitame avasüli iga uut lennufirmat. Meile pole ka ükski uutest lendajatest märku andnud, et nende kavatsused oleksid lühiajalised,“ märkis Loik.
    Sellegi poolest nentis ta, et teiste riikide kogemus on näidanud, et pärast koduvedaja tegevuse lõpetamist on esimese hooga lennata soovivaid firmasid ikka rohkem kui neid, kes päriselt pidama jäävad. „Seetõttu saame ainult öelda, et loodame parimat ja hoiame pöialt kõigile,“ lisas Loik.
    AirBaltic: meil on eelis
    Kuigi airBaltic on üks neist lennufirmadest, kes koos SASi ja Finnairiga pärast Estonian Airi sulgemist Tallinna lennuliinidele tormijooksu tegid, ei ole airBalticu kommunikatsioonijuhi Janis Vanagsi sõnul mingit ülepakkumist tekkinud. Kui, siis vaid mõnel liinil, lisas ta. Ometigi pani airBaltic hiljaaegu isegi Tallinn-Riia suunale varasemast lausa kaks korda suuremad lennukid lendama.
    Vanagsi sõnul mõjutab iga kodulennufirma kadumine turult turismivaldkonda omajagu – kannatada saavad nii hotellid, restoranid kui ka muud turismi- ja meelelahutusega tegelevad ettevõtted. Kuna Eesti asub Euroopa keskustest kaugel ja ka korralik rongiliiklus teiste Euroopa linnadega on puudulik, on Vanagsi sõnul hea lennuliiklus eestlastele vajalik.
    Pärast Air Lituanica ja Estonian Airi kadumist on airBaltic Vanagsi sõnul Balti koduturul heas olukorras, kus nad seisavad kogu turu keskel ja suudavad pakkuda reisijatele seda, mida tahetakse ehk tihedaid lende odavaima hinnaga. „Estonian Air oli ja Nordic Aviation saab olema kallimate hindadega kui meie. Me anname endast kõik, et Eesti klienti hästi teenindada,“ ütles Vanags. „Juba suvel teatasime, et kavatseme järgmise viie aasta jooksul Tallinnast lendama hakata 11 sihtkohta,“ lisas ta.

    Enim aitab kaubavedajaid välja SAS, kes on nüüd üks olulisemaid lennufirmasid, kes läbi Skandinaavia kaupasid Põhja-Ameerikasse ja Aasiasse transpordib.

    ACE Logistics Estonia ASi lennu- ja meretranspordi juhi Merle Lichtfeldti sõnul puudub pärast Estonian Airi tegevuse lõpetamist otselend näiteks Kiievi, Brüsseli ja Amsterdami, kuid need sihtkohad on endiselt kaetud mitme teise lennufirmaga. Seega sõltuvalt kauba suurusest ja valmisoleku ajast ei pruugi tarneaeg otselendudega võrreldes oluliselt erineda.

    Lichtfeldt rääkis, et kuigi SAS on olnud Tallinnas esindatud aastaid, lendasid siiani SASi lennukite asemel Estonian Airi lennukid. Nüüd, kus lendavad SASi lennukid, tuli Eesti turule tagasi SAS priority teenus, mis tähendab kiiremat tarne- ja käsitlusaega. Lisaks saab Lichtfeldti sõnul teatud sihtkohtadesse saata erikaupu, mis polnud varem Estonian Airi lennukitega võimalik.

    Kuigi pärast Estonian Airi asendumist teiste lennufirmadega on mitmed lennufirmad hinnakirja korrigeerinud, ei saa Lichtfeldti sõnul suuri hinnamuutusi kliendile kindlasti täheldada. Küll aga võib Estonian Airi kadumine lennukaubaveo turult mõjutada saadetisi, mis on ülikiired, temperatuuritundlikud või muude erinõuetega, sest sellistel saadetistel oli Estonian Airi otselendudel selge eelis.

    Klientidest jääb vajaka
    Estraveli juhatuse liige Anne Samlik tõdes, et on märganud suurenud lennusagedust just Skandinaavia liinidel, kus on lisaks Eesti uue lennufirma Nordic Aviationi otselende Kopenhaagenisse, Stockholmi ja Oslosse pakkumas ka SAS. Endiselt on Oslosse lendamas ka Norwegian Airlines ja Ryanair.
    „On kaheldav, kas neil liinidel mitmele operaatorile piisavalt maksujõulisi reisijaid jagub,“ ütles Samlik, lisades, et kliendi seisukohalt vaadates on konkurents loomulikult hea ja hoiab hinnataseme soodsa.
    Samlik lisas, et ka Finnair on mõndadele liinidele suuremad lennukid lendama pannud. Kui tavaliselt kasutati peamiselt 72kohalisi propellerlennukeid, siis nüüd on kasutusele tulnud ka 100kohalised reaktiivlennukid. See suurendab nii saadaolevate lennukohtade arvu, kuid mis Samliku sõnul olulisemgi – tagab ka märksa mugavama lennu.
    Peale selle tiheneb Samliku sõnul Tallinna lennuliiklus suvehooajast veelgi, kuna lisanduvad airBalticu otselennud Amsterdami ja Stockholmi Bromma lennuväljale.
    Estravel suuremaid hinnamuutusi veel täheldanud pole. Küll aga nentis Samlik, et kui üldreeglina pakkumise vähenemine tõstab hindu ja suurenemine alandab neid, võib Eesti väiksel turul ülepakkumine kombineerituna odavate hindadega kaasa tuua ka kiireid liinide sulgemisi. „Sedagi oleme minevikus piisavalt näinud,“ ütles ta.
    Väikse turu suur sõda
    Reisibüroo Novatours tegevjuhi ja juhatuse liikme Andree Uustali sõnul oli Tallinna lennujaama statistika kohaselt Estonian Airi käes enam kui neljandik regulaarlendude kohalikust turust. Paljud lennufirmad on jälginud olukorda jba pikemalt ja teinud enda strateegiaid nii turule sisenemiseks kui ka klientide võitmiseks. „Palju kellelgi vahendeid on ja palju lennufirmad poole miljoni reisija nimel pingutada suudavad, näitab aeg,“ ütles Uustal.
    Novatoursi suurim lennunduspartner on SmartLynx Airlines Estonia ja regulaarlendude piletite vahendamisega ettevõte ei tegele. Hiljuti lõppenud suvehooajal teenindas Estonian Air Novatoursi tšarterlende Horvaatiasse ja mõningaid lende ka Türki. Ei nüüd saabunud talvehooajal ega ka järgmisel suvehooajal Novatours Uustali sõnul Estonian Airiga koostööd niikuinii ei plaaninud, kuna Eesti endise riikliku lennukompanii pargis polnud piisavalt suuri lennukeid, mis suutnuks Novatoursi tšarterlende teenindada.
    Uustal märkis, et tšarterturismi sektor tegutseb endistviisi ja regulaarlendude ümberkorraldused pole neile mõju avaldanud. Tema sõnul hindavad kliendid stabiilsust ja seda, et lubatustele oleks ka selged garantiid. „See on meie usaldusväärsuse alustalaks,“ ütles Uustal.
    Skandinaavia lennuliinidel reisijatel valikut jagub.Foto: Andres Haabu
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Portfellihaldus 20 aastat investeerimiskogemust

Olulisemad lood

Tarmo Ulla: leiutaks hoiupõrsa, mis alistab TikToki Kuidas võita noorte tähelepanu infouputuse ajastul?
Finantsteadmised on kõige kesisemad 18–29aastaste hulgas. Me peaksime välja mõtlema, kuidas viia rahatarkus just selle vanuserühmani, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
Finantsteadmised on kõige kesisemad 18–29aastaste hulgas. Me peaksime välja mõtlema, kuidas viia rahatarkus just selle vanuserühmani, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
USA aktsiaturg tõusis tänavuse aasta tippu
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tegi reedel uue tänavuse tipu, tõustes 0,59% 4594,63 punktini.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tegi reedel uue tänavuse tipu, tõustes 0,59% 4594,63 punktini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
VIDEO: kuidas karjääri tipus olles uuesti nullist alustada
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Pärast profikarjääri lõppu on tipprattur Tanel Kangert keskendunud oma rattapoele. Aga kuidas aru saada, millal on õige aeg ühe tippkarjääriga otsad kokku tõmmata ja uueks eluks fookus paika saada?
Eesti kõige edukam firma lõikab kasu Infortari börsileminekust
Omanikfirma ehk Infortari börsileminek avab Eesti Gaasile mõningaid uksi, sõnas tänavu edukaimaks ettevõtteks tunnistatud Eesti Gaasi juht Margus Kaasik.
Omanikfirma ehk Infortari börsileminek avab Eesti Gaasile mõningaid uksi, sõnas tänavu edukaimaks ettevõtteks tunnistatud Eesti Gaasi juht Margus Kaasik.
Suurfirmade tippjuhid jätkusuutlikkusest: iPhone’i äraviskamine pole lahendus, pikaajaline strateegia on
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
IPhone’i prügikasti viskamine ja kartulikrõpsudest loobumine pole kliimaprobleemi pikaajaline lahendus, vaid ettevõtted peavad tegema iga toote ja teenuse puhul samm-sammult jätkusuutlikumaid otsuseid, rääkisid välismaiste firmade tippjuhid Tasakaalus majanduse foorumil “Elevant toas”.
Tuhanded CNG-autod said tänasest sõidukeelu
Tuhanded CNG-l ehk surugaasil vuravad autod ei tohi alates tänasest enam teedel sõita.
Tuhanded CNG-l ehk surugaasil vuravad autod ei tohi alates tänasest enam teedel sõita.
Tugev lumesadu pärsib Euroopas reisimist
Lõuna-Saksamaal, Austrias ning Šveitsis on reisimine tugeva lumesaju tõttu häiritud, vahendab Bloomberg.
Lõuna-Saksamaal, Austrias ning Šveitsis on reisimine tugeva lumesaju tõttu häiritud, vahendab Bloomberg.
Põlvamaa edukaim ettevõtja: teinuks nii nagu igal aastal, poleks tulnud häid tulemusi
Mulluste tulemustega Põlvamaa aasta edukaimaks ettevõtteks tõusnud Hurmi Agro tubli tulemuse tagasid varem tehtud head kokkulepped.
Mulluste tulemustega Põlvamaa aasta edukaimaks ettevõtteks tõusnud Hurmi Agro tubli tulemuse tagasid varem tehtud head kokkulepped.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.