Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakkov vihastas

    Jüri Mõis (vasakul) ja Erik Sakkov.Foto: Andres Haabu

    Nordic Aviationi juhatuse liige Erik Sakkov sai vihaseks, kui Äripäev päris tema suhete järele majandusminister Kristen Michaliga.

    „See on isiklik küsimus, millele avalikult vastamist ei pea ma õigeks,“ vastas Erik Sakkov, kui Äripäev päris tema suhete järele reformierakondlasest majandusministri Kristen Michaliga. „Minu meelest see ei ole ilus niimoodi uurida. Lennujaamas töötades töötasin ma ka Estonian Airi heaks kogu aeg. Lõpus töötasin juba selle nimel, et tehakse uus lennufirma, et ei jäeta seda asja niisama ripakile.“
    Sakkov möönis, et tunneb Michalit, aga see, kas nad on lähedased või mitte, on imelik küsimus.
    Vaata ka Erik Sakkovi ja Jüri Mõisa vägagi teravaks kiskunud debati videosalvestust:
    Küsimusele, missugune kokkulepe on Infortari meeste Nordic Aviationile "ohverdamise" taga, vastas Sakkov, et ta on isegi käinud neid kuulsaid Ain Hanschmidti kõrvu vaatamas – neid kuulsaid kõrvu, mis igalt poolt paistavad. "Infortaril oli suur huvi minna Estonian Airi sisse," selgitas ta. "Siis, kui Euroopa Komisjoni uurimine oleks lõppenud positiivse otsusega, ja nad oleksid ettevõtte saanud praktiliselt ilma rahata. Kui tuli negatiivne otsus – kas teie kujutate tõesti ette, et ühel päeval hüppab Hanschmidt kusagilt põõsast välja ja on äkki aktsionär? Ei! Küsige riigi käest. Kui riik tahab oma ettevõtet müüa, siis on see avalik protsess. Meie töö peaks seisnema selles, et kui ta peaks tahtma osta, siis teeme meie selle ostu Ainile hästi kalliks."  
    Sakkov: raha ei saa otsa
    Jüri Mõis juhtis tähelepanu sellele, et lisaks 40 miljonile eurole, mille Eesti riik pani Nordic Aviationisse sisse aktsiakapitali näol, tuleb riigi kuluks arvestad ka 6,1 miljonit eurot, mis kulus Estonian Airi piletite väljamaksmiseks ja ümbervormistamiseks, ja 31 miljonit eurot, mis kulus lennukite ostmiseks. Küsimusele, mis saab siis, kui riigi sisse pandud raha otsa saab, vastas Sakkov: „Mina ütlen, et see raha ei saa otsa, ja ongi kogu jutt lõppenud. No miks te pillute selliseid väiteid.“
    Sakkov väitis, et ega lendamine pole mingi kullaauk. „Valitsus ei ole läinud siia raha teenima,“ sõnas ta. Lennufirma pidamine on ühiskonnale tervikuna tema sõnul ülikasulik. „Kui Estonian Air oli kahjumis 2014 10,4 miljoniga, siis ühiskonna tulu selle pealt, et olid need ühendused ja toodi turiste, oli kõvasti üle 30 miljoni euro."  
    Äripäevas algas täna Eduka Eesti arvamuskonkursi sõsarüritusena majanduskasvu seisukohast oluliste teemade arutelu, mis saab peagi jätku. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.