Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Cameron: Brexitis on süüdi ELi migratsioonipoliitika

    David Cameron ÜlemkogulFoto: Scanpix/REuters

    Euroopa Liidu keeldumine kokkuleppest, mis oleks Suurbritannial võimaldanud sisserännet pidurdada, oli üks mõjuvaid põhjuseid, miks läinud nädalal Suurbritannias toimunud referendumil jäid peale Euroopa Liidust lahkumise pooldajad.

    Nii selgitas Suurbritannia ametist lahkuv peaminister David Cameron eile oma viimasel õhtusöögil Brüsseli Ülemkogul teistele valitsusjuhtidele. Cameron hoiatas, et kui Euroopa Liit tahab ka edaspidi Suurbritanniaga tihedaid majandussuhteid, siis peab midagi muutuma ja migratsiooniprobleem lahenduse leidma, vahendas agentuur Bloomberg.
    Cameroni selline avaldus tõstab ilmselt tööjõu vaba liikumise teema ka Briti konservatiivide partei uue juhi valimiskampaania keskmesse. Cameron hoiatas, et sama teema võib ajendada ka teisi liikmesriike oma referendumeid korraldama. 
    Cameron oli õhtusöögi järel nähtavalt liigutatud. Kui temalt küsiti, kas ta kahetseb referendumi korraldamist, siis vastas Cameron, et kahetseb kaotust. Surve referendumi korraldamiseks oli tema sõnul aga olnud liiga suur. 
    Ülemkogu hajutas nii nende lootused, kes arvasid, et referendumi tulemust on kuidagi veel võimalik tagasi pöörata. „Tänasel õhtul ma ei näe mingit tagasiteed hääletuse tulemusest, mis toetas lahkumist,“ ütles Saksamaa kantsler Angela Merkel kohtumise järel. „Praegu pole aeg soovmõtlemiseks, vaid vaja on reaalsusele näkku vaadata.“
    Valitsusjuhid hoiatasid Cameroni, et enne ametliku lahkumistaotluse esitamist ei saa kõnelused ELi ja Suurbritannia tulevaste suhete üle alata. Liiga kaua ei või see määramatus kesta. Cameron kordas, et lahkumisklausli ELi aluslepingus peab siiski käivitama juba Suurbritannia järgmine peaminister.
    Mitu valitsusjuhti märkis, et mingit erikohtlemist Suurbritannial loota ei ole, kui riik ei ole enam Euroopa Liidu liige. „Suurbritannia ei saa juurdepääsu ühisturule, kui ta ei täida vaba liikumise nõuet,“ ütles Prantsusmaa president Francois Hollande.
    Sõnum oli presidendil ka London Cityle. „City, mis tänu Euroopa Liidule on saanud euroala jaoks kliiringut teha (kauplemiseks aktsiate ja derivatiividega - toim), ei saa seda enam jätkata,“ ütles Hollande. „Olgu see näiteks, mis juhtub, neile, kes tahavad Euroopa (Liidu – toim) lõppu,“ tsiteeris ajaleht Fiinancial Times. „Olgu see õppetund.“
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.