Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmaauto muutub paljudele kulukamaks
Maksumaksjate Liit arvab, et plaanitavad muudatused toovad paljudele firmaautodele suuremad maksud.Foto: Andres Haabu
Muudatus, mida rahandusministeerium plaanib bürokraatia vähendamiseks, toob Maksumaksjate Liidu arvates enamikele firmadele hoopis lisakulu.
Rahandusministeeriumi plaani järgi hakkab lisaks töösõitudele ka eratarbeks kasutatavate sõidukite maksustamine sõltuma auto võimsusest ja vanusest, ära kaovad sõidupäevikud ning erasõitudeks kasutatavatele autodele tahetakse erimärgistusena lisada näiteks kleebis.
Maksumaksjate Liidu juhatuse liikme Lasse Lehise sõnul suurendab uus kord enamikele firmaautodele ettenähtud maksukoormust. Maksukoormus väheneb Lehise sõnul vaid neil, kes maksavad praegu erisoodustusmakse täismääralt ehk 256 eurolt. Eelkõige teevad seda riigiasutused. „Kui aga peetakse sõidupäevikut ja tööväliste sõitude maht tuleb vähem kui 256 eurot või kui töötajalt nõutakse erasõitude hüvitamist, siis hakkaksid tööandjad uue korra järgi senisest oluliselt rohkem maksma,“ ütles ta.
Sõidupäevikute osas tuleb Maksumaksjate Liidu arvates selle pidamise võimalus alles jätta nendele, kes seda soovivad ega pea liialt koormavaks. „Tuletan meelde, et sõidupäeviku pidamise võimalus kui kindlalt määralt maksu tasumise alternatiiv toodi seadusesse 2003. aastast õiguskantsleri märgukirja alusel, kes leidis, et kõigi autode maksustamine sõltumata erisoodustuse tegelikust mahust ja väärtusest oleks põhiseaduse vastane. Kui see oli tol ajal põhiseaduse vastane, siis võiks see eeldatatavasti seda olla ka nüüd,“ märkis Lehis.
Lehis ütles, et liidule ei ole vastuvõetav ka see, et töötaja erasõitude hüvitamine ära keelatakse. „Meie arvates tuleb teha vastupidi. Avalikus sektoris tuleb lõpetada maksumaksja rahast maksude maksmine, kõige tuntum näide on maksuameti peadirektori auto, ja nõuda kõigilt ametnikelt, et kõik töövälised sõidud tuleb ametniku palgast hüvitada. Nüüd aga tahetakse avaliku sektori raiskamine seadustada, ja veelgi enam - teha see ka erasektorile kohustuslikuks,“ ütles ta.
Maksukoormuse sõltumine auto väärtusest on Lehise arvates iseenesest õige ja toetust väärt, kuid kui ettevõtjatele ei jäeta valikuvõimalusi, teeb see muudatus kogu asja veel hullemaks ja targem oleks protsess peatada. "Praegusel kujul tõstaks see muudatus ettevõtja maksukoormust ja soodustaks maksumaksja raha kontrollimatut laristamist avalikus sektoris. Seega ma ei näe mingit mõistlikku põhjust, miks ettevõtjad seda muudatust peaksid toetama," lisas Lehis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.