Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmaauto muutub paljudele kulukamaks

    Maksumaksjate Liit arvab, et plaanitavad muudatused toovad paljudele firmaautodele suuremad maksud.Foto: Andres Haabu

    Muudatus, mida rahandusministeerium plaanib bürokraatia vähendamiseks, toob Maksumaksjate Liidu arvates enamikele firmadele hoopis lisakulu.

    Rahandusministeeriumi plaani järgi hakkab lisaks töösõitudele ka eratarbeks kasutatavate sõidukite maksustamine sõltuma auto võimsusest ja vanusest, ära kaovad sõidupäevikud ning erasõitudeks kasutatavatele autodele tahetakse erimärgistusena lisada näiteks kleebis. 
    Maksumaksjate Liidu juhatuse liikme Lasse Lehise sõnul suurendab uus kord enamikele firmaautodele ettenähtud maksukoormust. Maksukoormus väheneb Lehise sõnul vaid neil, kes maksavad praegu erisoodustusmakse täismääralt ehk 256 eurolt. Eelkõige teevad seda riigiasutused. „Kui aga peetakse sõidupäevikut ja tööväliste sõitude maht tuleb vähem kui 256 eurot või kui töötajalt nõutakse erasõitude hüvitamist, siis hakkaksid tööandjad uue korra järgi senisest oluliselt rohkem maksma,“ ütles ta.
    Sõidupäevikute osas tuleb Maksumaksjate Liidu arvates selle pidamise võimalus alles jätta nendele, kes seda soovivad ega pea liialt koormavaks. „Tuletan meelde, et sõidupäeviku pidamise võimalus kui kindlalt määralt maksu tasumise alternatiiv toodi seadusesse 2003. aastast õiguskantsleri märgukirja alusel, kes leidis, et kõigi autode maksustamine sõltumata erisoodustuse tegelikust mahust ja väärtusest oleks põhiseaduse vastane. Kui see oli tol ajal põhiseaduse vastane, siis võiks see eeldatatavasti seda olla ka nüüd,“ märkis Lehis.
    Lehis ütles, et liidule ei ole vastuvõetav ka see, et töötaja erasõitude hüvitamine ära keelatakse. „Meie arvates tuleb teha vastupidi. Avalikus sektoris tuleb lõpetada maksumaksja rahast maksude maksmine, kõige tuntum näide on maksuameti peadirektori auto, ja nõuda kõigilt ametnikelt, et kõik töövälised sõidud tuleb ametniku palgast hüvitada. Nüüd aga tahetakse avaliku sektori raiskamine seadustada, ja veelgi enam - teha see ka erasektorile kohustuslikuks,“ ütles ta.
    Maksukoormuse sõltumine auto väärtusest on Lehise arvates iseenesest õige ja toetust väärt, kuid kui ettevõtjatele ei jäeta valikuvõimalusi, teeb see muudatus kogu asja veel hullemaks ja targem oleks protsess peatada. "Praegusel kujul tõstaks see muudatus ettevõtja maksukoormust ja soodustaks maksumaksja raha kontrollimatut laristamist avalikus sektoris. Seega ma ei näe mingit mõistlikku põhjust, miks ettevõtjad seda muudatust peaksid toetama," lisas Lehis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.