Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Marek Helm Läti TVs: paljud erafirmade juhid kadestaksid mind

    Marek Helm koondas maksuameti juhina pea veerand töötajatest ja tahab kaotada kõik deklaratsioonid.Foto: Andres Haabu

    Täna rääkis Läti televisioonis nn Eesti maksuimest meie maksuameti juht Marek Helm, kes tunnistas, et edukaks tegutsemiseks tuleb leida head juhid, anda neile korralikult raha, neid usaldada ja jääda tulemust ootama.

    Küsimusele, kui suured on tema enda volitused oma ametis palkade ja preemiate määramisel ning alluvate koondamisel, vastas Helm: „Paljud erasektori juhid kadestaksid mind.“ Tema soovitaks Lätis ja ka teistes riikides ilmaasjata bürokraatiat mitte reguleerima hakata. „Vaja on usaldada. Leidke head juhid, andke neile raha ja oodake tulemust. On vaja seada õiged eesmärgid, mitte alustada reguleerimisest,“ soovitas Helm lätlastele.
    „Minu ametkonna palgafond on 43 miljonit eurot aastas ja on minu asi, kuidas ma seda kulutan.“ rääkis Helm täna hommikul Läti TV saates Rita Panorama. Ainus palk, mida ta oma ametkonnas muuta ei saa, on tema enda oma – selle määrab rahandusminister.
    Eesti maksuametil tuleb asi paremini välja
    Eesti maksuameti edulugu tunnustades küsis Läti reporter, kuidas õnnestub Eestis rohkem makse koguda kui Lätis. „Jõudsime järeldusele, et maksuinspektorid tegelikult mitte ei kogu raha… Me kogume raha, mida ettevõtjad maksavad meile vabatahtlikult. Suur osa makse jõuab riigieelarvesse vabatahtlikkuse põhimõttel,“ selgitas Helm. „Ometi, et see mudel töötaks, on vajalik koostöö ettevõtjatega – ju siis Eesti maksuametil tuleb see paremini välja kui Läti omal.“
    Helmi sõnul on Eesti maksuametil veel üks saladus: mugavad ja kvaliteetsed e-teenused. „Maksta makse Eestis on lihtne nii eraisikul kui ka ettevõtjal. Eesti e-teenuste süsteem töötab edukalt juba 15 aastat, kuigi mõni teenus on juba ka vananenud."
    Näiteks kavatseb riik ära kaotada maksudeklaratsioonid. „Eestist saab riik, kus ettevõtjal pole vaja esitada maksudeklaratsiooni. See on võimalik,“ rääkis Helm lätlastele. „Milleks hoida kinni vanadest normidest? Selle asemel, et teie esitate deklaratsiooni, informeerime hoopis meie teid. Kui te olete valmis jagama andmeid, teeme me selle töö teie eest ära, aga teie saate tegeleda oma äriga,“ jutustas Helm ja jätkas näitega: „Teil on ettevõte ja te maksate mulle palka. Kui te teete seda läbi panga, siis maksuamet saab nendest toimingutest infot. Amet arvestab maksud ise ja saadab ettevõtjale arve. Peamine on usaldus.“
    E-keskkond parandab maksumoraali
    Rääkides petistega võitlusest, rõhutas Helm, et see on võimalik vaid siis, kui seda toetavad needsamad ettevõtjad. Tema sõnul on viimase kümne aastaga maksumoraal teinud tohutu sammu edasi. „E-lahendused on sedavõrd mugavad, et inimesed, just nooremad, otsustavad, et parem maksta makse ja elada vabalt. Maksumoraal sõltub mitte ainult maksuametist, aga ka sellest, kuidas riik kulutab maksuraha, kuidas käituvad poliitikud,“ lisas ta.
    Ükski inimene ei armasta täita deklaratsioone ja maksta makse, see on loomulik, aga kõik mõistavad, et ilma maksudeta ei ole riiki, rõhutas Eesti maksuameti juht.
    Rääkides korruptsiooniriskist rõhutas ta, et maksuametis on Eesti keskmisest kõrgemad palgad, osakondade juhid aga on riigi kõige kõrgemini makstud ametnikud. „Kui inimesel tekib tunne, et see on töö, mida ta ei tahaks kaotada, langeb korruptsiooniküsimus ära. Muidugi, on ka selliseid, kes seda ei mõista, kuid see on juba sisekontrolli küsimus,“ ütles Helm Läti televisioonile.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.