NUTIKAS aitab rakendusuuringutega uue tehnoloogiani

06. oktoober 2016, 09:00
Click&Grow' omanik Mattias Lepp näeb ettevõtte arengusuunana linnafarmide rajamist, kus oleks uudsel kasvukeskkonnal oluline roll. FOTO: ERAKOGU
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161006/CM/161009859/AR/0/AR-161009859.jpg

Nutikate ürdi- ja lillepottide tootmisega alustanud ettevõte Click & Grow on jõudnud potipõllundusest linnastuva maailma toidutootmise kitsaskohtade lahendamiseni.

Nimelt kasvab koos linnadega inimeste soov tarbida toitu, mis on kasvatatud kodu lähedal. Sisekasvatuses levinud toitekeskkondade tänane tehnoloogia pole aga kuigi keskkonnasõbralik. Kitsaskoha lahendamisel võeti appi teadus ja nutika spetsialiseerumise rakendusuuringute toetus (NUTIKAS).

„Nägime juba ettevõtte loomisel oma suurt eesmärki selle probleemi lahendamiseks vajaliku tehnoloogia otsimises,“ rääkis Click & Grow’ omanik Mattias Lepp. Kevadel saadud nutika spetsialiseerumise rakendusuuringute toetuse abil on ettevõttel plaan leida koos Tartu ülikooli füüsika instituudi teadlastega senisest soodsamalt toodetav kasvumaterjal, mis oleks ka biolagunev.

Hea idee on ajast ees

„Suhtleme täna maailma suurte toidutootmise korporatsioonidega ja näeme, et lõpuks on ka nemad hakanud mõistma uue tehnoloogia vajalikkust. Meil on siinkohal nendega võrreldes mitu aastat edumaad,“ on Lepp projekti tulemuste rakendamise suhtes lootusrikas. „Toetus tuli väga õigel ajal, meil oli olemas arenduspartner, projekti vormistamine oli kiire ning toetussummad motiveerivad,“ selgitas Lepp.

„Põllumajandus on valdkond, kus innovatsioon toimub väga aeglaselt. See peegeldub ka ülikoolide teadustöös. Meie toome selle projekti puhul kokku valdkonnad, mis tavapõllumajanduses nii sageli ei kohtu, näiteks materjaliteadlased, keemikud, mullateadlased ja füüsikud. Nende kontaktide leidmine teadusasutuses pole käinud traditsioonilist rada pidi. Pigem on siin palju mängus isiklikke sidemeid, et leida eksperte, kel on teema vastu tõesti sügavam huvi,“ rääkis Lepp, kes on teinud ettevõtte arendusplaanide teostamiseks koostööd veel mitme ülikooliga nii Euroopas, USAs kui ka Venemaal.

Instigo Eesti arendus sünnib koos partneritega

Militaarvaldkonnas tegutsev Instigo Eesti OÜ esitas NUTIKAS toetuse saamiseks ühistaotluse koos Reach-U ASi ning Pakker Avio ASiga. Nende eesmärk on uurida, kuidas saab mehitamata lennukilahendusi kasutada geoinfo andmete kogumisel ning kuidas neid andmeid töödelda. Teaduspartnerid leiti selleks Eesti Lennuakadeemiast.

Projekti juhtpartneri Instigo Eesti juhi Anti Purre sõnul on ettevõte seni püüdnud teha arendusi oma vahenditest, sest sageli tundub, et mõne toetuse taotlemiseks vajalik asjaajamine on kulukam kui lõpuks pakutav summa. NUTIKA toetusmeetme puhul on aga asjaajamine parajalt mugav ning summa nii suur, et vaev tasus end ära.

„Partnerite kaasamisel oleme alati jälginud, et tegemist oleks omas valdkonnas tugeva ja selgelt spetsialiseerunud ettevõttega. Seega partnerettevõtted ei konkureeri otseselt samadel turgudel, kuid pakuvad juba samas valdkonnas alamtooteid või osalisi teenuseid. Ühistegevuse sünergias valminud lahendus liigub nõnda kliendi väärtusahelas ülespoole,“ avas Purre koostöö võlu.   

Arendusprojekt on praegu alles algusjärgus. Lõpuks võiks sellest võita nii ettevõtted kui ka teadusasutus, mis oma kompetentse töö käigus samuti arendab.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. October 2016, 15:53
Otsi:

Ava täpsem otsing