Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nišiautode tootja tuli välja kolmerattalisega

    Morgan Motori kolmerattalineFoto: Morgan Motor

    Autosõprade rõõmuks on autotootja Morgan Motor välja tulnud kolmerattalise elektriautoga, mis erineb linnapildis teistest autodest märkimisväärselt.

    Morgan Motor on nišiautode tootja ning turul tegutsenud juba enam kui sada aastat. Nüüd proovib ettevõte kätt elektriautode maailmas, üllitades vahva kolmerattalise auto, mis näeb välja täpselt samasugune kui ettevõte esimene auto, 1909. aastal ilmunud kolmerattaline.
    Mõistagi ei väida Morgan Motor, et see auto peaks olema kuidagimoodi praktiline – ta on eeskätt mõeldud autofanaatikutele, kes tahavad harrastada lõbusõite ning otsivad põnevust.
    Tavapärasest erinev
    Väljaanne CNN Money käis omapärase elektriautoga sõitmas. Selgub, et võrreldes tavapäraselt vaikselt sumisevate elektriautodega on ilma katuseta UK1909, nii on selle mudeli nimi, üllatavalt kärarikas. Samas neile, kellele veidi kurja häälega autod südamelähedased on, peaks see kindlasti meeldima.
    Selgub, et UK1909 ei ole just kõige võimsam auto. Võimsust on sel üksnes 70 hobujõudu ehk 59 kilovatti. Ja ühe laadimiskorraga saab sõita 240 kilomeetrit.
    Välimuselt näevad Morgan Motori toodetavad autod välja sellised, et nad võiksid meenutada autosid, millega Inglismaal Esimese maailmasõja ajal ringi vurati. Neid ei ehitata traditsioonilisel viisil nagu tänapäeval ehk tootmisliinil, vaid käsitsi.
    Kallim kui Tesla
    Morgan Motor on väike pereettevõte ning praeguse seisuga toodetakse üksnes 19 UK1909t. Neid müüakse Londonis Selfridge’i kaubamajas ning ühe kolmerattalise hinnaks on 52 500 naela ehk veidi enam kui 61 000 eurot. Neile, kes suurt autot ei taha või ei jaksa osta, on saadaval muuseas ka väike ehk laste versioon, mis maksab 7300 naela ehk veidi enam kui 8500 eurot.
    Kuigi ettevõte on tunnistanud, et masstootmisesse nad oma autosid kindlasti ei paiska, sest soovijaid pole nii palju ning neil pole ka vastavaid tootmisliine, peavad nad elektriautode kontseptsiooni tuleviku seisukohalt kindlasti väga oluliseks. Morgan plaanib elektriautode tehnoloogiasse investeerida 6 miljonit naela ning hakata õige pea tootma ka elektrimootoriga neljarattalisi.
    Need, kellele UK1909 sümpaatne tundub, ei pea samuti pettuma. Samale kerele ehitatakse neljarattaline sõiduk, tõsi, muudetakse veidi värve ning kere kuju. Uue mudeli nimi on EV3 ning neid loodetakse aastas müüa 50 tükki. Kokku valmistab Morgan Motor 850 autot aastas.
    Morgani disainijuht Jonathan Wells märkis, et ei UK1909 ega EV3 müügiga teeni ettevõte suurt tulu, ent samas tahavad nad teada saada, mida tähendab sellise auto tootmine. “See on meie jaoks justkui hoo kogumine, kuna me tahame elektrimootorit kasutada tulevikus palju rohkem,” selgitas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.