Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks Taxify Soomest lahkus?

    Koos venna Markusega Taxifyd juhtiv Martin Villig ütleb põhjanaabrite turult lahkumise kohta, et sealne ärikeskkond oli suletud ja monopoliseeritud.

    Villigi sõnul olid Soomes suureks probleemiks piiratud taksolitsentsid. „Minu teada on Helsingis välja antud umbes 1200 litsentsi - näiteks Tallinnas on taksojuhte aga umbkaudu 3000,“ illustreeris Villig, lisades, et aastas annab linn välja umbes paarkümmend litsentsi ning nende järjekorrad on väga pikad. „Puudub avatud konkurents, uued tegijad lihtsalt ei saa turule tulla,“ möönis ta.
    Teiseks probleemiks on Villigi sõnul dispetšerite nappus. Enamikus Soome linnades on neid vaid üks, Helsingis kaks. „See tähendab, et sisuliselt on kaks kohta, kust inimesed saavad taksot tellida,“ lisas Villig.
    Samuti on tema sõnul Soomes taksofirmad üldiselt väga väiksed. Paaril firmal on paarkümmend masinat, kuid üldiselt on tegu ühe või kahe mehe firmadega. „Kuna firmad on nii väiksed, on dispetšerikeskustega mõistlike tingimuste väljarääkimine keeruline. Taksofirmad ise ehk oleksid koostööst huvitatud, kuid nad ei julge meiega liituda, sest kardavad, et dispetšerikeskus viskab nad süsteemist välja ja nad kaotavad suure osa tellimustest – dispetšerikeskused ei luba taksojuhtidel ühegi teise rakenduse ega teenusepakkujaga töötada,“ selgitas ta.

    Helsingis on tipptunni ajal tohutud taksojärjekorrad. Dispetšerile helistades ei öelda kunagi takso saabumisaega, vaid lihtsalt, et takso tuleb.

    Martin Villig,
    Taxify osanik ja juht
    Villig tõdes, et kui nad sisenesid pooleteise aasta eest Soome turule (kus ettevõtet nimetatakse Kauppalehti andmeil Viro Uber ehk Eesti Uber - toim.), oli olukord mõneti ehmatav. „Kuid start-up'ina olime lootusrikkad, et saab kokkuleppeid saavutada,“ avaldas ta.
    Helsingis jõuti ühe taksofirmaga kokkuleppele, üks dispetšer, kellega koostööd tehti, leiti ka Oulust. „Teatud koostööpartnerid leidsime, kuid vajalikku läbimurret saavutada ei õnnestunud,“ möönis Villig.
    Istuvad kaevikus
    Soome parlament tahab võtta vastu seadust, mis kaotab taksolitsentside andmise piirangud. „Oleme Soome transpordiministriga mitu korda kohtunud ning tema plaanis veel suvel, et seadus hakkaks 1. jaanuarist kehtima. Poliitilise kompromissi tulemusel liikus kuupäev aga edasi 2018. aasta juulisse,“ möönis Villig.
    Tema sõnul oli algul plaanis seadusesse lisada ka sõidujagamise seadustamine, kuid see jäi siiski välja. „Ilmselt oli taksofirmade jõud nii suur, et ei suudetud kompromissini jõuda,“ arvas Villig.
    Ka Uber proovib Soomes sõidujagamisteenust pakkuda. Villigu sõnul on aga politsei teinud Uberi juhtidele trahve, millest osa on juba ka kohtus vaidlustatud.
    22-24eurot on keskmise taksosõidu hind Helsingis.
    Kui seadus oleks Soomes jõustunud nii, nagu plaaniti, tegutseks Taxify kindlasti Soomes edasi, rõhutab Villig. „Tegutsemisruumi on kõvasti – taksohinnad on Eesti omadest neli korda kõrgemad. Kui Tallinnas on keskmine taksosõit kuus eurot, siis Helsingis 22-24,“ kommenteeris ta.
    Soome riik on taksodele kehtestanud maksimumtariifi ning Villigi sõnul peavad kõik juhid sellest kinni. „Helsingis on tipptunni ajal tohutud taksojärjekorrad. Dispetšerile helistades ei öelda kunagi takso saabumisaega, vaid lihtsalt, et takso tuleb. Turul on kõvasti arenguruumi," märkis Villig. "Seda on öelnud ka Tallink ja Tulika, et kui Soome turg avaneks, on ka nemad huvitatud sinna minemisest."
    Jalust ei raba
    Villigi sõnul ei löö Soomes tegevuse peatamine Taxifyd valusalt. „Üle-eelmine aasta võis Soome turg olla meie käibest umbes 5-7%. Möödunud aastal käive aga kasvas oluliselt - detsembri käive oli viis korda suurem kui jaanuaris,“ avaldas Villig.
    Taxify tegutseb maailma 23 linnas. „Mõnel pool on kõik veel suhteliselt algusjärgus, käib aktiivne laienemine," nentis Villig. Tänavu on sihikul juba uued sihtkohad, millised, seda Villig veel ei avalda.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ignitis kinnitas kõbusa dividendi
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.