Mait Kraun • 9 jaanuar 2017

McDonald's müüb oma Hiina ärid

McDonald'si tulemused jätavad soovida.  Foto: epa

McDonald’s oli üks esimesi Ameerika suurettevõtteid, mis Hiinasse suurelt laienes – ettevõtte sümboliseeris Hiina avanemist läänemaailmale. Nüüd müüb kiirtoidurestoran suure osa sealsetest äridest maha, vahendab MarketWatch.

Osalus müüakse Hiina riigi toetust omavatele ettevõtetele nagu Citic Ltd, Citic Capital Holdings (mõlemad saavad kokku 52 protsenti osalusest). Osaluse saab ka USA erakapitali ettevõte Carlyle Group LP-le (28 protsenti osalusest). Hiina äri väärtuseks on kokku 2,08 miljardit dollarit. Kokku müüakse seega 80protsendiline osalus.

Frantsiisileping tehti 20 aastaks ning tehing vormistatakse tõenäoliselt selle aasta suvel. 80protsendilise osaluse väärtuseks kujunes 1,66 miljardit dollarit.

Tehing tehti ajal, mil McDonald’s on oma ärimudelit muutmas. Sarnaselt teistele suurematele restoranikettidele luuakse niinimetatud kergete varade struktuuri – see tähendab, et bränd jäetakse endale, et söögikohad müüakse kellelegi teisele. Mudel võimaldab koguda käibest teatud osa nii, et ettevõte ei pea tegelema suure tööjõuhulga ja kinnisvaraga ning nendega seotud kohustustega.

 

Hetkel kuum