Ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu ehk nn Uberi eelnõuga tegelev töörühm on jõudnud nii taksofirmasid kui ka kokkuleppevedajaid enam-vähem rahuldavate ettepanekuteni, ütles majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk (IRL).
- Mujalgi maailmas taksojuhtide pahameelt põhjustanud Uberi vastu avaldasid Eesti taksojuhid meelt möödunud kevadel. Foto: Andres Haabu
Sõelale jäänud ettepanekutest tõi Kokk kõigepealt esile selle, et taksoteenusele ja kokkuleppeteenusele ette nähtud miinimumtingimused tahetakse võrdsustada – kõigil peab olema tegevusluba, sõidukikaart ja teenindajakaart, kirjutab
ERR. Kokkuleppeteenuse puhul ei pea need olema paberkujul, vaid võivad olla ka digitaalsed.
Teiseks ei piirata taksonduse tegevust enam omavalitsuse piiridega, vaid seda võib pakkuda üle riigi – luba võib küsida erinevatest omavalitsustest, aga kui teenust pakutakse teises omavalitsuses, jääb omavalitsusele õigus seda kontrolli teenuse üle teha.
Lisaks antakse taksojuhtide koolitusõigus taksoettevõtjatele ning taksod võivad kasutada platvormiteenuseid ja sel ajal ei pea platvorm töötama. Kokkuleppeteenuse puhul saab teenust pakkuda kas isikliku autoga või vastutava kasutajana, kes on autopassi kirjutatud.
Eelnõu võiks Koka hinnangul riigikokku jõuda aprilli teises pooles, kuid ta rõhutas, et praegu laual olevad ettepanekud pole lõplikud ja lõpuks teevad otsuse ikkagi 101 riigikogu liiget.