Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaba turg viis teehoolde hinnad alla

    Eesti Teede juht Andres Agukas arvab, et teehoolde turuhind on praegu mõistlikust 10% madalam.Foto: Andres Haabu

    Terav konkurents on surunud teehoolde hinnad väga madalale ning karmi talve korral võivad teenusepakkujad kanda tugevat kahjumit.

    "Tänased turuhinnad on mõistlikest ligikaudu 10% madalamad ning nii mitmedki riskid on ettevõtjatel jäetud arvesse võtmata," ütles riigile kuuluva ASi Eesti Teed juhatuse esimees Andres Agukas.
    Kõiki maakondi kokku võttes ulatub hinnalangus uutel hangetel 2011. aasta tasemega võrreldes 30 protsendini. Hinnad langevad ka seal, kus jätkab sama firma – näiteks hakkab Eesti Teed Võrumaa teid novembrist hooldama 28% varasemast odavamalt, TREV-2 teeb Põlvamaal alates oktoobrist teehoolet 32% varasemast väiksema summa eest.
    Agukase sõnul on praegused teehooldehinnad igal juhul mõistlikust madalamad. "Tõenäoliselt turg stabiliseerub järgmiste hangete perioodil 2020–2023 tänasest keskmiselt 10-15% kõrgemal tasemel," prognoosis Eesti Teede juht.
    Hinnalanguse taga tugev konkurents
    Nii maanteeameti kui hooldefirmade kinnitusel on hinnad alla viinud teravnenud konkurents. Kui varasematel perioodidel oli hangetel üks-kaks pakkujat, siis viimase kolme aasta hangetel oli neid 5–8, märkis TREV-2 teehooldetööde valdkonna juht Meelis Seppam.
    Teehoolde turuhind on tasapisi langenud juba selle kümnendi algusest, 2014. aastal odavnemine kiirenes. "Teehooldesse on hinnalangus tõenäoliselt nii aeglaselt jõudnud seetõttu, et kasutasime möödunud perioodidel väga pikki lepinguid – kuni 8 aastat," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus.
    Väga pikad lepingud olid norm enne 2012. aastat. Nüüd on riik taas suundunud lühemate, viieaastaste lepingute kursile. Eesti Teede juht tõi välja, et teehooldeturust saabki sisuliselt rääkida alles 2012. aasta teisest poolest.
    "Mis siis juhtus alates 2012 aasta hangetest – juba esimesel hankel Rapla piirkonnas kukkusid hooldehinnad ligikaudu 15 protsenti. 2015. aasta hangetel seitsmes piirkonnas olid hinnad juba 27 kuni 46 protsenti vanadest hooldehindadest madalamad, kusjuures AS Eesti Teed 2015. aastal veel vabaturu hangetel ei osalenud," rääkis Agukas.
    Maanteeameti peadirektori asetäitja rääkis, et viimase nelja aasta hangetel on turuosaliste hulk jäänud üldjoontes samaks. "Toimunud on tütarettevõtete ühinemised, mis näiliselt muudavad osalejate arvu vähemaks, kuid sellegipoolest alla viie pakkuja ei ole meil enam hangetel olnud. See on meie hinnangul hea tulemus," ütles Mõttus.
    Muret teevad karmid talved
    Uute teehooldelepingute kasumimarginaalid on õhukesed ning maanteeametiga sõlmitud lepingute järgi jäävad hooldefirmade kanda mitmed riskid, sealhulgas ilmastik. "Selle hinnataseme juures on kindlasti olemas risk, et ettevõtjad võivad sattuda raskustesse," ütles Mõttus.
    TREV-2 teehooldetööde valdkonna juht Meelis Seppam möönas, et raskete ilmastikutingimustega talvedel on selle aasta hangete maksumusega keeruline kasumlikult lepingut täita. "Selge see, et raskete talvede korral jäävad õhemate lepingutega teehooldega tegelevad ettevõtted tõenäoliselt sellel perioodil kahjumisse," ütles riigile kuuluva Eesti Teede juht Andres Agukas ja lisas, et nendel firmadel tuleb saamata jääv tulu kompenseerida ilmselt kas teistest tegevustest või leebemate talvete kokkuhoiust.
    Riskidele lisaks pole madalate hinnatasemete juures ruumi ka inimlikeks eksimusteks ning töö peab olema korraldatud väga heal tasemel. Seega on teehooldefirmadel vaja kvalifitseeritud ja kogemustega tööjõudu.
    "Maanteeamet on valmis ka halvimaks," ütles Mõttus ja tõi välja, et üks Eesti ettevõtja üritas siseneda Soome teehooldeturule, ent pärast mõnda aega tegutsemist katkestas lepingu ja jättis selle lõpuni täitmata. "Sellises olukorras peab teeomanik olema valmis kiireks teehoolde ümberkorralduseks," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.