Nii Suurbritannias kui USAs on e-raamatute müük märkimisväärselt vähenenud, vahendab CNN.
Värskest uuringust selgub, et möödunud aastal vähenes e-raamatute müük Suurbritannias 17% võrra. Samal ajal hakkasid inimesed ostma rohkem paberraamatuid ning -ajakirju. Nende müük kasvas omakorda 7% võrra. Lasteraamatud olid brittide seas aga veelgi populaarsemad – nende müüginumbrid kasvasid suisa 16%.
Samasugust trendi võib näha ka USAs. Eelmise aasta esimese üheksa kuu jooksul kahanes e-raamatute müük aastases võrdluses koguni 18,7% võrra. Ameerika Kirjastuste Assotsiatsiooni andmeil tõusis samal perioodil pehmete kaantega raamatute müük aga 7,5% ning kõvade kaantega raamatute müük 4,1% võrra.
PricewaterhouseCoopersi (PwC) Suurbritannia osakonna meelelahutuse ja meedia divisjoni juht Phil Stokes tõdes, et kirjastuste seas on selgelt näha, et printversioon on taas muutumas populaarsemaks. Stokes lisas CNNile antud intervjuus, et paljude žanrite puhul on näha, et kirjastused panustavadki üksnes paberraamatutele ning püüavad omalt poolt kaasa aidata, et inimesed loeksid pigem füüsilisel kujul raamatuid. Nii tõi ta välja, et lasteraamatud on alati olnud populaarsemad just printversioonis, sama kehtib ka üldjuhul kokaraamatute kohta.
“Viimaste aastate suureks trendiks on saanud täiskasvanute värviraamatud,” ütles Stokes ja lisas, et värvida on oluliselt põnevam pliiatsitega kui mõnes nutiseadmes värve omale kohale liigutada.
Vähendatakse aega arvuti taga
Mitmed eksperdid on viidanud, et paberraamatute eelistamine annab märku sellest, et inimesed mõistavad, et nad veedavad liiga palju aega arvuti taga ning rikuvad seeläbi oma silmi. Ofcomi uuringust möödunud aastal selgus näiteks, et üks kolmandik brittidest on püüdnud arvuti taga, nutitelefonis või tahvelarvutis veedetavat aega lühendada ehk proovinud nii-öelda ekraanivõõrutust.
Mõistagi on e-raamatute populaarsuse kadu kahjulik ka tehnoloogiaettevõtteid silmas pidades. Vahemikus 2011 kuni 2016 on Euromonitor Internationali andmeil e-lugerite müük vähenenud koguni 40% võrra.
Euromonitori analüütikud tõdesid raportis, et e-lugerite müük oli tipus kuus aastat tagasi ehk aastal 2011. Pärast seda hakkasid müüginumbrid tasapisi langema. “Tegu oli kunagi väga paljulubava kategooriaga. Siis hakkas nende müük aga langema, suuresti tahvelarvutite tuleku pärast,” märgitakse raportis.
Mõttekoja Pew Research Centeri andmeil vastas 65% ameeriklastest, et möödunud aastal lugesid nad läbi mõne raamatu. Vaid 28% vastanuist ütles, et nad lugesid e-raamatut. Samast küsitlusest selgus ka, et neljandik vastanuist ei lugenud möödunud aastal läbi mitte ühtegi raamatut.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.