Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 6%, teatab statistikaamet. Kui veebruaris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 1%, siis märtsis kasv kiirenes.
Mullu märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 545,7 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis kiirenes. Kui veebruaris kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis märtsis oli kasv 11%.
Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 33%. Müügitulu suurenes veel ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 16%), kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 15%). Samuti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 12%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 12%).
Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnevatel kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta märtsiga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 2%. 2017. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 3%.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?