Äripäev • 12. mai 2017 kell 8:47

SEB juht: kümnekordne kasv on uus eesmärk ettevõtluses

SEB Eesti juht Allan Parik  Foto: Postimees/Scanpix

Maailma väärtuslikumad ettevõtted on teinud sel kümnendil ülikiire kasvu, mida mõõdetakse mitte protsentides, vaid kordades, mis võiks olla uus eesmärk, ütles SEB juhatuse esimees Allan Parik Tallinnas toimunud konverentsil Innovatsioonilabor 2017.

Sõnavõtus eksponentsiaalse kasvu ajastule keskendunud Parik ütles, et ettevõtlus on sisenenud murrangulisse ajajärku, kus eesmärk ei ole lineaarselt kasvada 10 protsenti, vaid 10 korda, vahendas SEB pressiteates. „Ettevõtlusaktiivsus kasvab plahvatuslikul ja palju uusi globaalseid ettevõtteid tuleb peale, aga suur küsimus on, kas nad on edukad ka 5, 10 või 50 aasta pärast,“ ütles Parik.

Väärtuslikumate ettevõtete kasvu üheks aluseks on uus digitaalne platvorm. „Kui võrdleme maailma kõige väärtuslikumaid ettevõtteid turukapitalisatsiooni alusel, siis TOP 5s on ainult üks ettevõte, kes oli seal ka 15 aastat tagasi – Microsoft. Ja nemad on tarkvarapõhise ettevõttena suutnud kasvatada oma väärtust. Ülejäänud ettevõtted on täiesti uued,“ ütles Parik.

Ta viitas William P. Barnetti uuringule, et edukad tehnoloogiaettevõtted on nii-öelda avastatud, mitte planeeritud.

Pariku sõnul tuleb ettevõtluse arendamisel mõelda sellele, kes on lõppklient, ning innovatsiooniga on tulnud uus mõõdik: klientidega tehtud eksperimentide arv. „Katsetuste tegemine pärineb laborist ning see vaatenurk tuleb võtta tavapärasse ärisse,“ märkis Parik.

SEB Panga korraldatud konverents Innovatsioonilabor 2017 keskendus väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kiirele ja jõulisele kasvule. Üritusel jagasid ligi 220 osalejale oma kogemusi Eesti ettevõtjad ja rahvusvahelised eksperdid. Konverents Innovatsioonilabor 2017 toimus kõigis Balti riikides, kokku ligi 600 osalejaga.

Hetkel kuum