Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "See on haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima"

    Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp leiab, et seadusi muudetakse liiga tihti.Foto: Andres Haabu

    „Arvan, et neile makstakse preemiat – kes suudab rohkem ridu toota, see saab ka rohkem raha,“ kritiseeris uusi seadusi tootvaid ametnikke autovedajate liidu juht Toivo Kuldkepp.

    „Mida siin mõelda? On tunne, et käib võistlus: milline ametkond suudab rohkem seadusi toota. Küll tolliseadus, küll transpordiseadus… Eelmisi seadusi pole veel jõutud rakendada, aga nemad mõtlevad juba uusi välja… Arvan, et neile makstakse preemiat selle eest, et nad toodaksid uusi regulatsioone. Said valmis midagi arusaamatut ja võid raha kasseerida,“ ironiseeris Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) juht Kuldkepp, pidades silmas 19. juunil algatatud autoveoseaduse uue eelnõu arutelu.

    Autojuhil kaob kohustus kanda riigisisestel veosevedudel kaasas veo õigust tõendavaid dokumente.

    Suureneb vedaja vastutus, luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Täna vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja.

    Politsei võib taotleda väärteomenetluse raames aresti autojuhile, kes on jätnud raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud rahatrahvi tasumata. Meede on oluline eelkõige välisriikide autojuhtide puhul, kes on jätnud trahvid tasumata ning kellele täitemenetlus ei kohaldu.

    „See on mingi Euroopa haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima. 20-30 aastat tagasi määratleti isegi banaani kuju ja kõverust. Seal lihtsalt töötab liiga palju inimesi, kellest igaühel on vaja jätta maha märk, et õigustada oma olemasolu,“ jätkas Kuldkepp.
    Õigustatud muudatused
    Kuldkepp nendib, et iseenesest pole tal autovedude seaduse muudatuse vastu midagi – selles on arvestatud ka ERAA arvamuste ja ettepanekutega, nii et võib välja tuua ka üht-teist positiivset. „Positiivne on see, et vastutus lasub nüüd ka kaubasaatjal. Kui ma ei eksi, siis praeguses seaduses puudub isegi teoreetiline võimalus, et kaubasaatjal oleks mingigi vastutus,“ selgitas Kuldkepp. „Muidugi, korralik autovedaja ei pane mingi hinna eest saatjat raskesse olukorda ja järgib kõiki reegleid, töö- ja puhkerežiimi jne. Kuid nüüd, kui kaubasaatja nõudmiste tõttu on tekkinud ebameeldiv olukord või ta ei ole edastanud vedajale lasti kohta olulist infot - vedaja pole ju keemik! -, siis vastutab saatja. See on hea,“ kommenteeris Kuldkepp.
    Siiski pole nii sage seaduste muutmine ERAA juhi sõnul õigustatud. „Me peame juba ise olema pooleldi juristid! Mõelge autojuhtide ja väikeettevõtjate peale – me ei saa nõuda, et nad oleksid seitse tarka ja teaksid kõiki selle maailma asju,“ ütles Kuldkepp.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehitajad ootavad tööd, riik … loodetavasti mitte Godot'd
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peep Peterson: Arto Aasal on ühes asjas õigus
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
OPEC+ kärpeplaan peatas korraks nafta hinna languse
Täna hommikul langusse läinud toornafta hind kogus end kui OPEC+ liikmete seast tulid signaalid poolehoiust järjekordsele tootmismahu kärpimisele.
Täna hommikul langusse läinud toornafta hind kogus end kui OPEC+ liikmete seast tulid signaalid poolehoiust järjekordsele tootmismahu kärpimisele.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Telia saab Eestis uue juhi
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Puiduhõnguline kinnisvaraoaas Telliskivis
Kui RE Kinnisvara endale uusi ruume otsima asus, leiti sobivad Telliskivi Kvartalist. Ees ootas lihtne tühi karp ja neli seina, kuid visioon sellest, milline tulevane büroo välja nägema hakkab, oli peas selgelt paigas, kirjutab novembrikuu Sisustaja.
Kui RE Kinnisvara endale uusi ruume otsima asus, leiti sobivad Telliskivi Kvartalist. Ees ootas lihtne tühi karp ja neli seina, kuid visioon sellest, milline tulevane büroo välja nägema hakkab, oli peas selgelt paigas, kirjutab novembrikuu Sisustaja.

Olulisemad lood

Raadiohitid: lahti rullub krüptoplatvormi ja kinnisvaraarenduse olukord
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.