Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "See on haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima"

    Eesti Rahvusvahelise Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp leiab, et seadusi muudetakse liiga tihti.Foto: Andres Haabu

    „Arvan, et neile makstakse preemiat – kes suudab rohkem ridu toota, see saab ka rohkem raha,“ kritiseeris uusi seadusi tootvaid ametnikke autovedajate liidu juht Toivo Kuldkepp.

    „Mida siin mõelda? On tunne, et käib võistlus: milline ametkond suudab rohkem seadusi toota. Küll tolliseadus, küll transpordiseadus… Eelmisi seadusi pole veel jõutud rakendada, aga nemad mõtlevad juba uusi välja… Arvan, et neile makstakse preemiat selle eest, et nad toodaksid uusi regulatsioone. Said valmis midagi arusaamatut ja võid raha kasseerida,“ ironiseeris Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) juht Kuldkepp, pidades silmas 19. juunil algatatud autoveoseaduse uue eelnõu arutelu.

    Autojuhil kaob kohustus kanda riigisisestel veosevedudel kaasas veo õigust tõendavaid dokumente.

    Suureneb vedaja vastutus, luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Täna vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja.

    Politsei võib taotleda väärteomenetluse raames aresti autojuhile, kes on jätnud raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud rahatrahvi tasumata. Meede on oluline eelkõige välisriikide autojuhtide puhul, kes on jätnud trahvid tasumata ning kellele täitemenetlus ei kohaldu.

    „See on mingi Euroopa haigus, et kogu aeg peab midagi reguleerima. 20-30 aastat tagasi määratleti isegi banaani kuju ja kõverust. Seal lihtsalt töötab liiga palju inimesi, kellest igaühel on vaja jätta maha märk, et õigustada oma olemasolu,“ jätkas Kuldkepp.
    Õigustatud muudatused
    Kuldkepp nendib, et iseenesest pole tal autovedude seaduse muudatuse vastu midagi – selles on arvestatud ka ERAA arvamuste ja ettepanekutega, nii et võib välja tuua ka üht-teist positiivset. „Positiivne on see, et vastutus lasub nüüd ka kaubasaatjal. Kui ma ei eksi, siis praeguses seaduses puudub isegi teoreetiline võimalus, et kaubasaatjal oleks mingigi vastutus,“ selgitas Kuldkepp. „Muidugi, korralik autovedaja ei pane mingi hinna eest saatjat raskesse olukorda ja järgib kõiki reegleid, töö- ja puhkerežiimi jne. Kuid nüüd, kui kaubasaatja nõudmiste tõttu on tekkinud ebameeldiv olukord või ta ei ole edastanud vedajale lasti kohta olulist infot - vedaja pole ju keemik! -, siis vastutab saatja. See on hea,“ kommenteeris Kuldkepp.
    Siiski pole nii sage seaduste muutmine ERAA juhi sõnul õigustatud. „Me peame juba ise olema pooleldi juristid! Mõelge autojuhtide ja väikeettevõtjate peale – me ei saa nõuda, et nad oleksid seitse tarka ja teaksid kõiki selle maailma asju,“ ütles Kuldkepp.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.