Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesistumine on sada korda parem reklaam kui "Welcome to Estonia"
Eesti ja eesistumine.Foto: PantherMedia/Scanpix
"Nad tulevad koos peredega hiljem tagasi, kui on Tallinnast ja Eestist maitse suhu saanud," rääkis ajalehele Pealinn hotellide ja restoranide liidu tegevjuht Maarika Liivamägi, pidades silmas umbes 30 000 külalist, kes väisavad meid seoses Euroopa Liidu eesistumisega.
Lihtsalt öeldes on eesistumine nagu teine Eurovisioon: pealtnäha glamuurne, ja korraldajariigi jaoks meeletu reklaamikampaania,
kirjutas Pealinn. Eesistumine tähendab kümnetele hotellidele ja tuhandetele kaasmaalastele lisakäivet ja sissetulekut, ning seda tulevikuski, sel on majanduse jaoks laiemalt üsna käega katsutav mõju.
Eesti turismi eestkõnelejad ei taha välja tuua käibenumbrit, kui palju eesistumine nende sektorit turgutab, kuid statistikaameti mõne aasta tagune väliskülastajate uuring näitas, et Eestis ööbinud välisturist kulutas reisi jooksul keskmiselt 328 eurot ja ööpäevas 137 eurot.
Eestit väisab sellelgi suvel lisaks eesistumise ametnikele lisaks suur hulk kruiisituriste: 3. juulil ja 1. augustil on linna oodata üle 9000 kruiisireisija. Eelmisel aastal peatusid kruiisilaevad Tallinnas 271 korda, laevade pardal oli kokku 474 000 kruiisireisijat.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.