Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ülemiste keskus proovib konkurenti halvata
Ülemiste keskus investeerib 35 miljonit eurot ja loodab üle tee kerkivalt konkurendilt T1 nii mõnegi eelise ära võtta.
Ülemiste keskus alustab laiendustöid järgmise aasta esimestel kuudel ning laiendus peaks valmis saama 2019. aasta varakevadel, kirjutab kaubandus.ee. Suurim visuaalne muutus keskuse jaoks on läbi nelja korruse kõrguv võimas aatrium. Keskusesse tuleb Apollo kino, lemmikloomakeskus PetCity ja spordiklubi People Fitness.
Meelelahutusliku unikaalsuse argumenti T1-l enam ei ole, kuna ka teised keskused panustavad sellesse. Ka meie laiendus suurendab meelelahutuspindade osakaalu oluliselt.
Guido Pärnits,
Ülemiste keskuse juht
Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits ütles, et keskus jätkab ehituse ajal tavapärast tööd, Rimi kolib mõneks ajaks väiksema pinna peale, kuid on jätkuvalt külastajatele avatud. Tema sõnul on enamik rentnikke laienduse suhtes positiivselt meelestatud, eriti kuna tulevase laiendusega ei sulgeta ühtegi sissekäiku ega vähendata parkimiskohti, seega tavapärane töö jätkub.
Üle tee kerkiva kaubanduskeskuse T1 mõju Ülemiste ärile Pärnits ennustada ei osanud. “Meil on jätkuvalt vähe andmeid T1 rentnike kohta. Küll aga usun, et meelelahutusliku unikaalsuse argumenti neil enam ei ole, kuna näeme, et ka teised keskused panustavad sellesse. Kristiine keskus liigub selle poole ning ka meie laiendus suurendab meelelahutuspindade osakaalu oluliselt. Kindlasti ei tööta kaubanduskeskus ainult meelelahutuse pealt ehk siis, kui head kaupluste kooslust ei ole, siis keskusesse ei tulda,” märkis ta.
Pärnits märkis, et kui keskusesse lisatakse toitlustus- ja meelelahutusvõimalusi, annab see klientidele rohkem põhjust keskusesse tulla. “Sellega võidame ka külastajate hulka teist tüüpi inimesi. Kino- ja spordiklubikülastaja siia muidu võib-olla ei tuleks. Laienemine teistesse sektoritesse aitab,” avaldas ta lootust.
Samas nentis ta, et Tallinn on väike ja ühegi keskuse parendamisega ei saa teha külastajate arvus 50% hüpet. “Hinnanguliselt ootame uue laiendusega juurde 10% külastajate arvu tõusu. Kokkuvõttes aga ei käi keskuste arendamisel võitlus ainult sellepärast, palju külastajaid uksest sisse astub, vaid kaua seal aega veedetakse. See on keskuste jaoks üha olulisem näitaja,” ütles ta.
Kaubanduses on tihe konkurents ja kahjumlike poodide arv võib kasvada
Jaemüügiettevõtted ootavad sellel aastal 6% müügikäibe tõusu. Statistikaameti andmetel suurenes jaemüügi käive selle aasta esimese viie kuu jooksul eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7%. Käibe kasvust hoolimata on kasumlikkus madal. Jaekaubandusettevõtete kasumi osakaal käibes on viimastel aastatel vähenenud. Selle taga on osaliselt tööjõukulude kiire kasv. Tööjõukulud moodustavad kogukuludest kümnendiku. Swedbanki uuringu järgi oli ligi kolmandikul ettevõtetest mõni kahjumiga töötav pood.
Jaekaubanduse turul konkurents tiheneb. Ühelt poolt aeglustub sel aastal nõudluse kasv, kuna palgasaajate reaalse ostujõu kasv on varasemast aeglasem, sest palgakasv aeglustub ja hinnad tõusevad kolmeaastase vaheaja järel. Teiselt poolt on erinevate kaupade ja teenuste pakkumine suurenenud.
Jaemüügi müügipind on kasvanud. Tallinnasse plaanitakse mitut uut suurt kaubanduskeskust. See võib jaemüüjate jaoks tähendada ühelt poolt küll rendihindade langust, aga teiselt poolt võib kahjumlike poodide arv kasvada, kui rendileping ei võimalda vähempopulaarsest piirkonnast või keskusest lahkuda. E-kaubanduse kiire kasv teravdab konkurentsi veelgi.