Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootsi suhtub Hyperloopi jahedamalt kui Soome

    Esimene Hyperloopi testrada Euroopas, mis asub HollandisFoto: EPA

    Futuristliku transpordiviisi Hyperloopi arendajad võivad küll väita, et nende tehnoloogia on odavam ja parem, kuid Rootsis on põhirõhk praegu siiski ülikiire rongiliikluse planeerimisel ja arendamisel, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.

    Aastapäevad tagasi käis grupp Hyperloopi entusiaste eesotsas insenerkonsultatsioonifirmaga Ramböll, Ahvenamaa ettevõttega FS Links, advokaadibürooga Setterwalls ja rea väliskonsultantidega koos USA firmaga Hyperloop One välja idee ehitada Hyperloop Helsingi ja Stockholmi vahele. See tähendaks transporti vaakumtorus liikuvates kapslites, kus kiirus võib ulatuda enam kui 1000 kilomeetrile tunnis.
    Leht kirjutab, et Hyperloop One on Rootsi valitsuse ja kommuunide ametnikega kõnelusi pidanud, et veenda neid Hyperloopi eelistes ülikiire rongiühenduse asemel. Marten Fröjdö, kes on üks initsiatiivi algatajatest ja projektijuht firmas FS Links, ütles lehele, et mõned osapooled on jõudnud äratundmisele ja möönnud, et ülikiire rong läheks väga kalliks ja peatusi poleks piisavalt, kuna muidu kaotataks kiiruses.
    Stockholmi ja Helsingi vahelise Hyperloopi maksumus on hinnatud 180 miljardile Rootsi kroonile, Stockholmi ja Malmöt ning Göteborgi ühendava ülikiire rongliikluse maksumuseks rehkendab Rootsi transpordiministeerium 230 miljardit krooni. Fröjdö osutab, et sellesse numbrisse pole sisse rehkendatud ei vajalikke ühendusi põhiraudteelt linnadesse, jaamade ehitust ega ronge.
    Hyperloop One globaalne arendusjuht Alan James kinnitab lehele, et majanduslik võit oleks uudse tehnoloogiaga ülikiire rongiliiklusega võrreldes 3-4 korda suurem. Selline transpordiliik võiks isegi leevendada Stockholmi elamispindade põuda, andes inimestele suurema vabaduse valida, kus nad elavad ja töötavad. Riik saab nii infrastruktuuri pealt kokku hoida.
    Rootsi infrastruktuuriminster Anna Johansson kommenteeris, et uus tehnoloogia on põnev ja kulude kalkulatsioonid huvitavad. Kindlasti jälgitakse, kuidas edenevad testimised, kuid pigem näeb minister seda kui alles teoreetilist võimalust ja tulevikutehnoloogiat. Praegu jätkub töö ülikiire rongiühenduse välja ehitamiseks Rootsi suurlinnade vahel. Samuti arendatakse välja regionaalset rongivõrku. Hyperloop võib kunagi tulevikus olemasolevat süsteemi täiendada.
    Hyperloopi idee ümber Põhjalas koondunud grupi põhiaur läheb praegu uurimis- ja arenduskeskuse väljaehitamisele Soomes Salos. Fröjdö sõnul on plaanis rajada testimisrada ja seejärel kommertsühendus Turusse. Sügisest hakatakse inimesi juurde palkama. Testimisrada tahetakse valmis saada 2019. aastaks ja alustada tehnoloogia katsetamist 2020 aastal. Luba reisijate veoks testrajal loodetakse saada 2021. aastaks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.