• Jaga lugu:

    Rootsi suhtub Hyperloopi jahedamalt kui Soome

    Esimene Hyperloopi testrada Euroopas, mis asub HollandisFoto: EPA

    Futuristliku transpordiviisi Hyperloopi arendajad võivad küll väita, et nende tehnoloogia on odavam ja parem, kuid Rootsis on põhirõhk praegu siiski ülikiire rongiliikluse planeerimisel ja arendamisel, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.

    Aastapäevad tagasi käis grupp Hyperloopi entusiaste eesotsas insenerkonsultatsioonifirmaga Ramböll, Ahvenamaa ettevõttega FS Links, advokaadibürooga Setterwalls ja rea väliskonsultantidega koos USA firmaga Hyperloop One välja idee ehitada Hyperloop Helsingi ja Stockholmi vahele. See tähendaks transporti vaakumtorus liikuvates kapslites, kus kiirus võib ulatuda enam kui 1000 kilomeetrile tunnis.
    Leht kirjutab, et Hyperloop One on Rootsi valitsuse ja kommuunide ametnikega kõnelusi pidanud, et veenda neid Hyperloopi eelistes ülikiire rongiühenduse asemel. Marten Fröjdö, kes on üks initsiatiivi algatajatest ja projektijuht firmas FS Links, ütles lehele, et mõned osapooled on jõudnud äratundmisele ja möönnud, et ülikiire rong läheks väga kalliks ja peatusi poleks piisavalt, kuna muidu kaotataks kiiruses.
    Stockholmi ja Helsingi vahelise Hyperloopi maksumus on hinnatud 180 miljardile Rootsi kroonile, Stockholmi ja Malmöt ning Göteborgi ühendava ülikiire rongliikluse maksumuseks rehkendab Rootsi transpordiministeerium 230 miljardit krooni. Fröjdö osutab, et sellesse numbrisse pole sisse rehkendatud ei vajalikke ühendusi põhiraudteelt linnadesse, jaamade ehitust ega ronge.
    Hyperloop One globaalne arendusjuht Alan James kinnitab lehele, et majanduslik võit oleks uudse tehnoloogiaga ülikiire rongiliiklusega võrreldes 3-4 korda suurem. Selline transpordiliik võiks isegi leevendada Stockholmi elamispindade põuda, andes inimestele suurema vabaduse valida, kus nad elavad ja töötavad. Riik saab nii infrastruktuuri pealt kokku hoida.
    Rootsi infrastruktuuriminster Anna Johansson kommenteeris, et uus tehnoloogia on põnev ja kulude kalkulatsioonid huvitavad. Kindlasti jälgitakse, kuidas edenevad testimised, kuid pigem näeb minister seda kui alles teoreetilist võimalust ja tulevikutehnoloogiat. Praegu jätkub töö ülikiire rongiühenduse välja ehitamiseks Rootsi suurlinnade vahel. Samuti arendatakse välja regionaalset rongivõrku. Hyperloop võib kunagi tulevikus olemasolevat süsteemi täiendada.
    Hyperloopi idee ümber Põhjalas koondunud grupi põhiaur läheb praegu uurimis- ja arenduskeskuse väljaehitamisele Soomes Salos. Fröjdö sõnul on plaanis rajada testimisrada ja seejärel kommertsühendus Turusse. Sügisest hakatakse inimesi juurde palkama. Testimisrada tahetakse valmis saada 2019. aastaks ja alustada tehnoloogia katsetamist 2020 aastal. Luba reisijate veoks testrajal loodetakse saada 2021. aastaks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peapiiskop emeeritus: peame moraalselt toime tulema
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tuleb olla valvel, et me kriisiolukordades ei kaotaks iseenda ja ühiskonna inimlikku palet, kirjutab Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku peapiiskop emeeritus Andres Põder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tesla aktsia S&P 500 ESG indeksist väljaviskamine ajas Elon Muski raevu
Elektriautode tootja Tesla eemaldati laialdaselt jälgitud S&P 500 ESG indeksist, tegevjuht Elon Musk vastas karmide säutsudega Twitteris.
Elektriautode tootja Tesla eemaldati laialdaselt jälgitud S&P 500 ESG indeksist, tegevjuht Elon Musk vastas karmide säutsudega Twitteris.
Emöke Sogenbits: aga nii pikka jamade rodu pole ma oma elus veel näinud!
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits.
"Kriisis on hea näha, et vahet pole, mis tööd teed, juhtidel on sarnased probleemid. Ma ei taha olla ebatsensuurne, aga kõige kõige hullem juhtimise juures on see, et mida kõrgemal kohal sa oled, seda hullem mhh-magnet sa oled," alustas Metallitööstuse Hanza Mechanics Balti klastri juht Emöke Sogenbits.
Muljetavaldav debüüt: uus Range Rover Sport näitas närvekõditava etteaste käigus oma tegelikku võimekust
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Uus Range Rover Sport seljatas oma ülemaailmse debüüdi raames järjekordse närvekõditava väljakutse, ronides Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel haarduvuse kadumine tähendanuks uue sportliku linnamaasturi roolis istunud James Bondi ametlikule kaskadöörile Jessica Hawkinsile 90-meetrist langust tammi ülevoolukanali põhja.
Endisest partnerist värbamisfirma loobib Boltile kaikaid kodarasse
Boltiga varem koostööd teinud värbamisfirma RecruitGiant pakub meediasse infot selle kohta, kuidas Eesti ükssarviku tegevus on mitmes valdkonnas puudulik ja ebaseaduslik – isegi sedavõrd, et see võib segada Bolti võimalikku börsiletulekut. Bolt aga viitab partneriga lõppenud koostööle ning kinnitab, et püüab igal pool seadustest kinni pidada.
Boltiga varem koostööd teinud värbamisfirma RecruitGiant pakub meediasse infot selle kohta, kuidas Eesti ükssarviku tegevus on mitmes valdkonnas puudulik ja ebaseaduslik – isegi sedavõrd, et see võib segada Bolti võimalikku börsiletulekut. Bolt aga viitab partneriga lõppenud koostööle ning kinnitab, et püüab igal pool seadustest kinni pidada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.