Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riik sulgeb rahapuudusel Pärnu-Lelle raudteelõigu
Raudtee ehitamine.Foto: Andras Kralla
Valitsus tutvus tänasel väljasõiduistungil Eesti avaliku raudteetaristu olukorraga ja määras raudtee arengusuunad. Täpsemad lahendused pakub MKM oktoobriks valmivas tegevuskavas.
Lepiti kokku, et säilitatakse vähemalt praegune kvaliteet ja investeeritakse nii, et raudteede läbilaskevõime säiliks. Samuti otsustati luua eeldused ohutuse parandamiseks, milleks kulutatakse taristuinvesteeringute programmi raha.
Valitsus otsustas lõpetada Lelle-Pärnu raudteelõigul avalike vedude tellimise alates 2019. aastast, sest selle raudteelõigu tehniline seisukord ja kiiruse hoidmine üle 60 km/h eeldaks üle 17 miljoni euro investeeringuid – see ei oleks Rail Balticu valmimist arvestades mõistlik otsus, vahendas valitsuse pressibüroo.
Reisijatevedu Lelle ja Pärnu vahel korraldatakse 2019. aastaks ümber bussidega, samas säilib rongiühendus Lellest Tallinna ja Viljandi suunal. Samuti jääb alles Lelle raudteejaam.
Kevadel otsustas valitsus võtta laenu ja suunata 135 miljonit eurot olulisematesse taristuinvesteeringutesse, sealhulgas 40 miljonit raudteedesse. Eesmärgiks on tõsta Tallinna-Tartu raudtee ja Tallinna-Narva raudtee kiirus 135 kilomeetrile tunnis ning rajada Haapsalu raudtee esimene etapp ehk Riisipere-Turba raudtee.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.