Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiinlased pürgivad Iraani

    Hiina lippFoto: epa

    Hiina ettevõtted näevad, et Iraan oli ja saab tulevikus veelgi enam olema Euroopa ja Aasia ühenduslüli.

    Väljaanne New York Times tegi intervjuu Hiina ettevõtja Zuao Ru Liniga, kes tõdes, et kui ta esimest korda ärivõimalustest Iraanis kuulis, oli ta skeptiline. Siiski otsustas mees poest kaardi osta ning Iraani võimalike turgude suhtes analüüsida. Ja järeldused, milleni Lin jõudis, olid jahmatavad. “Mitu riiki on lähedal, isegi Euroopa,” ütles Lin. “Iraan on kõige keskus.”
    Õigupoolest on Iraan olnud ida ja lääne vaheline ühenduslüli juba pikka aega. Ja ei tule ehk üllatusena, et Hiina nii-öelda Uue Siiditee ehk OBORi (One Belt, One Road) algatuse üks olulisi ideid on samuti Iraan. OBORi näol on tegu projektiga, mis lubab triljoni dollari jagu investeeringuid taristusse. Selle tarbeks ehitatakse nii sildu, sadamaid kui ka raudteed kokku 60 riiki Euroopas, Aasias ja Aafrikas. Ja Iraan on nende plaanide keskel.
    Tööd juba käivad
    Eelnev pole aga lihtsalt idee või mõttevälgatus. Töö Iraanis juba käib. Riigi idaosas on raudteetöölised ametis sealse raudtee moderniseerimisega. Selle eesmärk peaks olema luua ühenduslüli Teherani ning Turkmenistani ja Afganistani vahel. Midagi samasugust toimub ka Lääne-Iraanis, kus raudteeühendus peaks viima välja Türki ning sealt edasi ka Euroopasse.
    Mõistagi takistasid Hiinat pikki aastaid Iraanis tegutsemast rahvusvahelised sanktsioonid. Nüüd on aga need takistused osaliselt seljatatud ning Iraan on kindel, et Hiina tahab just nendega koostööd teha.
    Iraani teede ja linnakeskkonna ministri asetäitja Asghar Fakhrieh-Kashan märkis New York Timesile, et hiinlastel ei jää muud üle kui teha koostööd Iraaniga, kui tahavad Euroopasse mööda lähimat teed jõuda.
    Ei karda sõltuda
    Kriitikud on juba viidanud, et Iraan võib tulevikus Hiinast liigselt sõltuvaks muutuda. Eriti arvestades, et juba praegu on Hiina Iraanile vaat et peamine naftaturg.
    Allameh Tabataba'i Ülikooli majandusprofessor Mehdi Taghavi tõdes, et Hiina domineerib Iraani üle. “Iraani juhid aga ei näe selles probleemi. Koos liigume me edasi,” lisas ta.
     
    Sealjuures ei saa Iraan Hiinalt ainult raudteesid ning sildu. Ka Hiina ettevõtjad on aktiivselt sisenenud Iraani turule. Lin märkis, et tal on aastate jooksul riiki kerkinud mitu tehast ning iraanlased on usinad ja töökad. Samas kohalikku toitu Iraanis resideeruv Lin siiski ei armasta. “Me kasvatame oma juurvilju ise ning sööme Hiina toitu,” rääkis ta oma igapäevaelust.
    Kiirem ja efektiivsem
    Hiina riigi ajaleht China Daily on kirjutanud, et juhul kui praegune raudteeplaan teoks saab, tähendab see, et ühendatud saab Hiina lääne pool asuv Xinjiangi provints ning Teheran. Samuti ühendaks see Hiinaga nii Usbekistani, Kasahstani, Kõrgõzstani ning Turkmenistani. Peamised tööd käivad praegu rööpavahede ühtseks saamise nimel. Lisaks ka muud tehnilised tegevused, mis peaksid tagama selle, et uued rongid mugavalt rööbastel vurada saaksid.
    Eelmisel aastal tehti uutel rööbastel ka testsõit ning selgub, et transport on oluliselt kiirem ja efektiivsem kui varem. Nüüd liikus rong Shanghaist Teherani 12 päevaga. Võrdluseks, meritsi kulub 30. Ametlikult peaks rongiliin avatama 2021. aastal.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.