Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify: kasvame jälle viis korda

    Foto: Andres Haabu

    Taxify kasvatas möödunud aastal käivet pea viis korda, tänavu on Hiina investori abil plaanis samasugune kasv.

    „Eelmisel aastal avasime palju uusi turgusid, kus meil hakkas väga hästi minema, aga need olid aasta teises pooles ehk nende turgude täielik kasv kajastub tegevuses selle aasta jooksul,“ ütles Taxify kaasasutaja Markus Villig, viidates hea tulemuse kordamisele sel aastal.
    Kuidas võiks käive kasvada sel aastal, kui teil on kambas Hiina investor?
    Me tegime sel aastal esimeses kvartalis umbes sama käibe, mis kogu 2016. aasta jooksul kokku. Sel aastal prognoosime jälle 4-5-kordset kasvu.
    Mida te tänu uuele investorile saate arendada ja ära teha? 
    Muidugi on uue investori peamine väärtus kapital. See võimaldab meil rohkem turundada ja teha rohkem boonuseid ja allahindlusi klientidele, mis kõik kiirendab kasvu. Teiselt poolt on lihtsalt kogemus. Kuna nad on meist mitu aastat ees ja Aasias liidrid, siis me saame nende äri- ja tehnoloogiakogemust ära kasutada. Ei pea nii palju ise vigu läbi tegema.
    Milline on olnud tänavu sihtturgude osakaal?
    Keskendume Euroopale ja Aafrikale. Praegu on meil see enam-vähem pooleks. Sel aasta jääb samaks.
    Kas vaatate ka uute turgude poole?
    Vaatame uusi turge, jah. Meil on plaanis laieneda Lääne-Euroopas mitmesse linna. Selle kohta tuleb meil juba järgmise kahe nädala jooksul uudiseid.
    Kas Hiina investori kaasamine seab teile ka geograafilisi piiranguid?
    Ei, praegu on lihtsalt meil endal huvi jääda Euroopasse ja Aafrikasse, peamiselt siia keskenduda. Siin me näeme kõige paremat turupotentsiaali. Näeme, et parem on kahes regioonis liidriks saada kui hajutada fookust liiga palju laiali.

    Taxify käive oli mullu pea 2,8 miljonit eurot. Aasta varem oli see veidi üle 610 000 euro.

    Kahjum oli eelmisel aastal ligikaudu 50 000 eurot, aasta varem pea 550 000 eurot.

    Kui palju ruumi näete Eestis laienemiseks?
    Päris palju. Tegelikult on Eestis esiteks meil võimalik kasvatada turuosa ja teiseks kasvab kogu taksoturg Eestis päris kiiresti. Praeguse seisuga on taksondus ilmselt Tallinnas umbes 2% kogu linnaliiklusest, me näeme, et siin on seoses parkimistasude tõusuga pigem ruumi veel seda turgu kasvatada.
    Kuidas on ettevõttel läinud pärast viimast hinnapoliitika muutust?
    Üldiselt on läinud hästi. Nõudlus on tänu sellele tõusnud ja ka juhid teenivad rohkem, kui nad suudavad teha tunnis rohkem tellimusi. Suures osas me praegu kompenseerime ka hinnavahet juhtide jaoks. Juhtide seisukohast on see pigem positiivne muudatus olnud.
    Milliseid plaane on veel?
    Me kasvatame agressiivselt tiimi. Selle aasta lõpuks peaks meil Tallinnas olema tööl kuskil 150 inimest ja järgmisel aasta juba üle 200. See on see, kuhu suures osas hakkab ka kapitali minema. Otsime pidevalt inimesi.
    Kas teil ei ole olnud raskusi sobiva tööjõu leidmisel?
    Raskusi on igal firmal. Palgata võiks alati rohkem, kui neid on. Seetõttu me praegu otsime ka väga palju töötajaid rahvusvaheliselt. Eestis lihtsalt ei ole piisavalt tööjõudu, eriti programmeerijaid.
    Praeguse seisuga on fookus sellel, et pigem toome välismaalt siia. Aga näeme, et see on piirang, seetõttu peame kaaluma ka kuhugi mujale arenduskeskuse tegemist. Aga tõenäoliselt mitte veel lähima aasta jooksul.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.