Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurendi ost ja parem müük kasvatasid Circle K käivet
Circle K tankla Linnahalli juuresFoto: Postimees/Scanpix
Mullu veel Statoili nime kandnud tankla- ja poekett Circle K Eesti kasvatas lõppenud majandusaastal jõuliselt käivet, ent sai hoobi ärikasumis.
Mullu mais alanud ning aprillis läbi saanud majandusaastal ulatus käive 240 miljoni euroni, mida oli 33 miljoni euro jagu aastatagusest ajast vähem. Ärikasum oli samas 11,6 miljonit ehk 7 protsenti eelmisest perioodist vähem.
Müügitulu kasvu toetasid Circle K Eesti teatel nii kütuse müügimahu suurenemine kui mugavuspoodide käibekasv. Neist viimase edu taga on firma teatel eelkõige õnnestunud müügikampaaniad, ent ka arendustöö.
Ärikasumi languse taga olid peamiselt Premium 7 jaamade ülevõtmisega seotud kulud ning Circle K kaubamärgile minemisega seotud turunduskulud. Soetatud Premium 7 jaamad aitasid samas tõsta firma käivet.
“Viimased aastad on olnud olulise kasvu ja investeeringute aastad. Lõppenud majandusaasta tulemust mõjutas enim kahekümne kolme Premium 7 täisteenindus- ja automaatjaama ost, mis suurendas nii müügitulu kui ka ühekordseid investeeringuid,” rääkis pres Circle K Eesti finantsdirektor Armin Penner.
Kokku investeeris Kanada päritolu rahvusvahelisse kontserni Alimentation Couche-Tard kuuluv kett enda jaemüügivõrku aprillis lõppenud majandusaastal 22,2 miljonit eurot. Suur osa sellest tuli juba eelmainitud kaubamärgivahetusest ning Premium 7 jaamade ostust.
Lisaks sellele alustas Circle K aga ka uute teenindusjaamade ehitust Tallinnas Lauluväljaku naabrusesse ja Tallinna ringteele Jürisse ning renoveeris Märjamaa teenindusjaama. Lisaks ehitas firma ümber autopesulaid, soetas enda kohvikuäri tarbeks uusi kohvimasinaid ja toiduvalmistamise seadmeid ning paigaldas iseteeninduskassasid.
Eelmisel aastal tegutses kett siin veel Statoili nime all. Üleminek globaalsele kaubamärgile Circle K algas tänavu aprillis ning lõppes täisteenindusjaamades juuli viimastel päevadel. Automaatjaamade uuendused jõuavad lõpule sügisel.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.