Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Varem või hiljem saab risk reaalseks

    PPA peadirektor Elmar Vaher.Foto: Andras Kralla

    „Meil on mõni kuu kuni aasta,“ ütles riigi infosüsteemi ameti (RIA) peadirektor Taimar Peterkop ID-kaardi turvanõrkuse kohta – varem või hiljem saab teoreetilisest riskist reaalne rünnakukoht. Õnneks on RIA-l töös lahendusvariant.

    Eelmisel nädalal sai avalikuks teave, et rahvusvahelised eksperdid avastasid ID-kaardi kiibis turvariski, mis mõjutab enam kui 750 000 dokumenti.

    Peaminister Jüri Ratas kinnitas nädal tagasi pressikonverentsil, et kõik e-teenused jäävad püsima ning Eesti jääb jätkuvalt e-riigiks. "Ei pea kurssi muutma, ohud tuleb ära lahendada ja siis edasi minna," rääkis ta.

    Kõiki igapäevaseid e-teenuseid osutab riik praegu edasi, ka kõikidele pankadele on riskidest teada antud ning rahaasju saab samuti edasi ajada. Kõike saab teha ID-kaardiga ning ka e-residentsust väljastatakse edasi.

    Esialgu on vabariigi valimiskomisjon otsustanud, et põhjust oktoobri alguses toimuvate kohalike valimiste e-hääletuse ärajätmiseks pole, aga on lubanud, et kui tuleb uut infot, saab otsuse üle vaadata.

    „Me jookseme ajaga võidu,“ ütles RIA peadirektor tänasel pressikonverentsil. Nimelt tahavad kaks nädalat tagasi ID-kaardiga seotud kiipides teoreetilise turvariski avaldanud teadlased oma töö ka teadusartiklina avaldada. See peaks juhtuma kuu aja jooksul ning siis saavad kõik töö osta ning nõrkusega tutvuda.
    Peterkop rõhutas, et kindlasti hakkab hulk eri gruppe otsima võimalust, kuidas seda praktikas realiseerida. „Tõenäoliselt võtab aega minimaalselt mõni kuu, et see risk praktikas realiseeruks,“ tõi ta välja, et varem või hiljem on tõsine probleem vältimatu ning asja lihtsalt eirata ei saa.
    Seetõttu ongi kõik suunatud praegu sellele, et reaalset rünnet ennetada. RIA peadirektor kinnitas, et ametil on lahendusvariant töös. Kuna viga tekib Gemalto-nimelise firma toodetud kiibi ja meie tarkvara omavahelises suhtluses, siis saab amet lihtsalt luua tarkvara, mis aitab iga kaardi puhul vea kõrvaldada.
    „Arenduseni jõudmine võtab aega, aga töö suund on selge ja liigume lahenduse poole,“ rääkis Peterkop. Kui tarkvara valmis, siis tuleb seda testida ning seejärel asi tootmisse anda. Siis saab iga inimene oma probleemse ID-kaardi arvutisse sisestada ning RIA tehtud uuendus ajab asja korda.
    Sööt erasektorile
    See aga ei tähenda, et kriis oleks lahendatud. Turvariski seejärel enam küll pole, ent tekib hoopis uus probleem – kas parandatud ID-kaart ka erafirmade loodud veebiteenustes tööle hakkab. Selleks peavad ettevõtjad ka ise veebiarendust tegema.
    „Kõik eraettevõtted, kes pakuvad kliendile teenust, peavad tegema tööd, et neid kaarte aktsepteeritaks,“ rääkis politsei- ja piirivalveameti (PPA) peadirektor Elmar Vaher. Uuendused tuleb teha teenustes, brauserites, infosüsteemides – ühesõnaga kõikjal.
    Et turvapaik inimesteni viia, kutsus politseijuht inimesi juba praegu üles siduma enda eesti.ee lõpuga meiliaadress isikliku e-postiga. Vaher selgitas, et nii saab riik teha otsepostituse ning teada anda, kui midagi on valesti ning mida asja lahendamiseks teha tuleks.
    Samuti tõi PPA juht taas välja, et endale tasuks teha mobiil-ID. Selle kaudu turvarisk kuidagi realiseeruda ei saa, teenus on mugavam ning lisaks on tavalisele ID-kaardi autentimisele ühe uue isikutuvastuse variandi juurde lisamine turvalisem, märkis Vaher.
     
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.