Äripäev • 27 september 2017

Tallinna lähiraudtee ehitatakse 75 miljoniga uueks

Raudtee.  Foto: Raul Mee

Eesti Raudtee paneb viie aastaga Tallinnast väljuvasse läänesuunda 75 miljonit eurot, kuna kui ehitust ette ei võetaks, ei mahuks rongid paari aasta pärast enam ära.

Lääne-Harju raudteeliinide suunal ulatub reisijate arv üle kolme miljonini ja kasvab igal aastal 5-6 protsenti, mis on peaaegu pool kogu rongireisiliiklusest ning kui riigifirma uuendustöid ette ei võtaks, siis paari aasta pärast ei mahuks rongid enam ära, kirjutab ERR.

"Tegemist on kauaoodatud investeeringuga, mis tähendab Lääne-Harju raudteeliiklusele suurt arenguhüpet,“ ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee pressiteate vahendusel. Ehitustööde käigus parandatakse raudtee seisukorda, kaasajastatakse erinevaid vananenud tehnoloogiaid ning püstitatakse täiendavaid reisijate rajatisi.

Tööd algasid tänavu kevadel Vasalemma ja Riisipere jaamas ning jätkusid suvel Udra-Keila raudteelõigul. Sügisel liiguti Klooga-Paldiski lõigule ning sel aastal alustatakse töid ka Paldiski jaamas, teatas Eesti Raudtee.

2018. aastal tehakse Tallinna-Pääsküla mõlema peatee, Pääsküla-Laagri ja Laagri-Udra raudteetöid. 2019. aastal tehakse töid Klooga, Keila ning Pääsküla jaamades.

Kuigi suurem osa töid on võimalik teha raudteeliiklust segamata, esineb Lääne-Harju raudtee liikluses ka ajutisi muudatusi:

• August – oktoober 2018 Raudteetööd Tallinn-Laagri lõigul. Muudatused sõiduplaanis. Sõiduajale lisandub kuni 15 minutit ja mingil perioodil sõidavad ka asendusbussid.

• August – september 2019 Raudteetööd Pääsküla jaamas. Muudatused sõiduplaanis.

• Mai – september 2020 Tallinnas uue silla ehitus Paldiski maanteel ning raudteetööd Tallinn-Keila lõigul. Võimalikud muudatused sõiduplaanis.

• Aprill – august 2021 Uute rööbasteede ja uute platvormide ehitamine Balti jaamas. Jalakäijatel ajutised ümbersuunamised.

2020. aastal ehitatakse Tallinnas Paldiski maantee silda ning 2021. aastal Balti jaamas uusi rööbasteid ja platvorme. Paralleelselt raudteetöödega toimub ka kogu Lääne-Harju uue liiklusjuhtimissüsteemi ehitus.

Investeeringute tulemus on ajavõit läbi tihedama rongigraafiku, digitaalsete infotabloodega ooteplatvormid, paranev reisijate ligipääsetavus ning ka paremad kaubaveo võimalused, lisas Eesti Raudtee. Enda elutsükli lõpus olevate detailide väljavahetamine ning uute materjalide ja tehnoloogiate kasutuselevõtmine suurendab karaudteeliikluse ohutust ja töökindlust.

Hetkel kuum