Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Moppel: me pole jalga gaasipedaalilt võtnud
Olerexi suuromanik Antti Moppel rääkis konverentsil Äriplaan 2018, et poliitiliste otsuste tõttu tuleb keskenduda sellele, et nende makselahendused liiguksid klientidega teistesse riikidesse kaasa, kuid ka Eestis ei ole jalga gaasipedaalilt maha võetud.
Moppel näitas konverentsipublikule tüüpilist pilti nende Läti partnerite juures: veokid valasid paakidesse keskeltläbi viis-kuus tonni kütust, džiibi pagasnikusse mahutati kuus kanistrit. Kui Olerex pani oma tanklad käibe järgi ritta ja lisas sinna ka Läti ja Leedu omad, jõudsid need 20 suurima käibega tanklate hulka.
"Diislikütuse tankimise väljavool Eestist on massiivne, räägitagu mida tahes. Ja see jätkub. Me peame tänama riiklikku poliitikat,“ ütles Moppel ja lisas, et seetõttu laiendavad nad oma klientidele väliskaardi programmi ja selle kasutamise võimalust teistesse riikidesse. "Te võite küsida, kas me oleme siis sedavõrd ebapatriootlikud, et esimesel võimalusel oma tegevusega Eestist jalga laseme. Ei ole, me tuleme esimesel võimalusel tagasi. Ja tegelikult me ei ole Eestis ka jalga gaasipedaali pealt maha võtnud.“
Äriplaani konverents
Äripäeva korraldatav konverents, kus mõjuvõimsad, autoriteetsed ja aktiivsed Eesti suuromanikud räägivad oma ootustest ja hirmudest ning eelarvest ja äriplaanist aastaks 2018.
Toimub tänavu 19. korda.
Sel aastal on laval Jüri Ratas, Ardo Hansson, Rain Lõhmus, Arno Kütt, Paul Oberschneider, Raivo Rand, Jaak Läänemets, Andres Agasild, Armin Kõomägi, Ahti Heinla, Antti Moppel, Ain Hanschmidt, Jüri Vips ja Erkki Raasuke.
Kõiki ettekandeid vahendab Äripäev oma tellijatele täna veebis ja esmaspäeval ilmuvas erilehes.
Tema sõnul on järgmise aasta väljakutseks vähenenud konkurentide kõrval poole teravam konkurents. Firmal on plaanis tanklaketti Eestis laiendada, efektiivistada tööd e-Olerexiga, pakkuda klientidele nutitankureid ja tanklakaupluste täissortimenti. Ärikliendilahendus ehk tankimine koos käibemaksu tagastamisega liigub Baltikumist väljapoole.
Eesti kütuseturul huvitav pilt
Moppel märkis, et kui vaadata Eesti kütuseturgu tervikuna, on see teinud nii head tööd, et on eeskujuks kogu Baltikumis, võib-olla isegi Skandinaavias ja Lääne-Euroopas. "1,3 miljonit inimest, miljard liitrit kütust aastas. Kaks maaletootjat ja tegelikult ainult neli suurt jaemüüjat,“ kirjeldas ta turgu ülevaatlikult.
Ta märkis, et pärast seda, kui nad ostsid 2015. aastal ära Lukoil Eesti, hakkasid teised samuti tanklakette üles ostma ja läks tõeliseks osturalliks. "Turu number kolm ostis ära turu number viie. Me teadsime seda, et konkurendid ei jäta sellele vastamata. Nii juhtuski. Aastal 2016 nägi turg tõelist osturallit, kus sõlmiti neli ostu-müügitehingut. Me ise sattusime teatud mõttes hasarti. Ostsime üles veel mõned tanklaketid.“
"Iga viies Eesti tankla on viimase kolme aasta jooksul üles ostetud ja värvi vahetanud või värvi vahetamas," ütles ta ja märkis, et pärast suurt ülevõtmiste rallit on kõigi firmade olukord turul, positsioon ja imidž nii palju muutunud, et kliendid on segadusse aetud. Aga siiski on kaks kriteeriumit, mis on jäänud samaks. "Tehakse täiesti selgelt vahet kapitali päritolul ja sellel, kas operaator majandab pigem automaatjaamade või teenindusjaamadega.“
Antti Moppel, Olerexi aktsionär
Üle 20 aasta edukalt kütuseäris olnud Antti Moppel on Eesti päritolu suurima kütuse jaemüüja Olerexi üks omanikest ja nõukogu esimees.
1994. aastal loodud Olerex on viimastel aastatel oluliselt laienenud, ostes 2015. aastal ära Lukoil Eesti.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.