Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink viis hiidkaubalaeva Tallinna kesklinnast ära
Sea Wind Muugal.Foto: Tallink
Tallink viis enda suure kaubaveolaeva Tallinna kesklinnast ümber Muugale, nii peaks märkimisväärselt vähenema nii südalinna liikluskoormus kui õhusaaste.
Koostöös Tallinna Sadama ja Transiidikeskusega viis laevafirma alates oktoobrist kaubalaeva Sea Wind linnasüdames asuvast Vanasadamast Muugale. See suunab kesklinnast välja enam kui 40 000 kaubaveokit aastas, teatas Tallink.
“Eesti ja Soome vaheline kaubavedu näitab pidevat kasvutrendi ning näeme klientide nõudlusele tuginedes Muuga-Vuosaari regulaarliinil täiendavat potentsiaali," rääkis Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister kolmapäeval Muugal liini ametlikul avamisel.
Sea Windi väljumise Muugale viimine on tema sõnul kahtpidi kasulik – ühest küljest läheb klientidele pakutavb teenus kiiremaks ja sujuvamaks, teisalt aga väheneb Tallinna kesklinna läbiv transiitliiklus. Sama rõhutas ka Tallinan Sadama juht Valdo Kalm.
Laevareis Muugalt Vuosaarile on võrreldes Vanasadamaga 6 meremiili lühem, samuti pääsevad veofirmad oluliselt kiiremini Tallinna ringteeni ehk Eesti peamiste transpordisuundadeni. See annab Eesti-Soome vahelises kaubaveos selge eelise.
"Tallinn on kasvav linn ja kasvav linn vajab uusi liikluslahendusi," rääkis pressiteates Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas, kelle arvates on kaubavedude viimine Muugale mõistlik samm, kui arvesse võtta, et sadamast tulev autovoog läheb üha suuremaks.
"Liiklusintensiivsus on kasvamas ja sellises olukorras on targem anda Vanasadamas eelis sõiduautoga reisijatele," rõhutas tegevlinnapea.
Muuga terminali opereeriva Transiidikeskuse juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on terminali infrastruktuur juba täna arvestanud mitme ro-ro-tüüpi laevaliini teenindamisega ööpäevas. "Tegime vajalikud lisainvesteeringud ja täiendasime ettevõtte infosüsteemi. Oleme valmis Muuga-Vuosaari liini kiireks arenguks," ütles ta.
Lisaks on Helsingi ja Muuga vahelise kaubaveoliini avamine Transiidikeskuse juhi sõnul oluline sündmus kogu Eesti transiidisektorile, sest on astutud praktiline samm realiseerimaks ambitsioonikas projekt põhja-lõuna suunal liikuvate kaupade mahu kasvatamisel.
Muugale ümber kolinud 152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb tööpäevadel kaks ning pühapäeviti ühe edasi-tagasi reisi.
Muuga sadam pn Eesti suurim ja sügavaim kaubasadam ning see asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud pealesõidulaevadele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.