Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Homsest saab sõidujagamisest taksoteenus
Taxify mobiilirakendusFoto: Andres Haabu
Homme jõustuv ühistranspordiseaduse muudatus ühtlustab taksojuhtidele ja sõidujagajatele kehtivad reeglid, käsitledes sõidujagamist edaspidi infoühiskonna teenuse vahendusel taksoteenuse osutamisena.
Nii nagu tavalise taksoteenuse puhul, tuleb ka sõidujagamisest kindlustusandjat teavitada, vahendas Liikluskindlustuse Fond pressiteates.
Fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul on sõidujagamine alates 1. novembrist sisuliselt taksoteenus ning kindlustusandjad peavad seda oluliseks riskiasjaoluks kohustusliku liikluskindlustuse ja vabatahtliku sõidukikindlustuse lepingute sõlmimisel. „Sõltumata sellest, kas teenust osutatakse põhitöökohana või üksnes aeg-ajalt, soovitame sõidujagamise teenust pakkuvatel sõidukiomanikel täpsustada kindlustusandjaga, kas ja millistel tingimustel kehtib kindlustuskaitse. Kindlustusandjate eest info varjamine võib kaasa tuua probleeme kindlustusjuhtumi hüvitamisel ja kindlustuslepingu uuendamisel,“ ütles Jesse.
ERGO kindlustusdirektori Andres Konsapi sõnul käsitlevad nemad hinnastamisel sõidujagajaid võrdselt taksodega, nii nagu ka uus seadus. „Juhul, kui sõidujagaja või taksoteenuse osutaja on jätnud sõidujagamisest kindlustusseltsile teatamata, siis on meil liikluskindlustuse osas õigus nõuda kindlustusmakse vahe tasumist ning kaskokindlustuses lisaks ka hüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda,“ ütles Konsap.
Swedbanki liiklus- ja kaskokindlustuse valdkonnajuhi Kristjan Ahvena hinnangul aitab peagi jõustuv seadusemuudatus kindlustusandjatel paremini riske hinnata. „Kui sõidukit kasutatakse taksona ning seda ei ole poliisile märgitud, oleme praktikas seni kohaldanud vabatahtliku sõidukikindlustuse kahju korral poliisil märgitud omavastutuse kolmekordset määra. Soovitame sõidujagajatel üle vaadata oma kehtiv kindlustuspoliis ning vajadusel muuta sõiduki kasutusala, et vältida olukorda, kus soovitud lisatulu asemel tuleb tegeleda hoopis täiendavate kuludega,“ ütles Ahven.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.