Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordica jõuab kasumisse oodatust kaks aastat varem

    Tallinna lennujaamFoto: Andres Haabu

    Kui senimaani on Nordica äriplaan ette näinud, et ettevõte jõuab kasumisse alles aastal 2019, siis reaalsus näib tulevat palju helgem. Nimelt teatas ettevõte täna, et jõuab kasumisse tõenäoliselt juba sel aastal.

    „Veel pole 31. detsember ja miski pole veel kindel, kuid numbrid näitavad, et eeldatavasti lõpetame majandusaasta plusspoole peal,“ tunnistas Nordica finantsjuht Ahto Pärl. See tähendab, et Nordical on läinud sel aastal prognoositust märkimisväärselt paremini - esialgsete plaanide järgi ennustati, et Nordica lõpetab sel aastal umbes kuue miljoni eurose kahjumiga ja jõuab kasumisse alles aastal 2019.
    Pärli sõnul on sel aastal Nordica käekäiku mõjutanud mitmed ühekordset tegurid, näiteks Euroopa Liidu eesistumise aasta, lennuliiklust soodustav suveilm ja USA dollari ja kütusehinna seisud. Kaasa on aidanud ka Eesti ootamatult hea majanduskasv. „Meie rõõmuks oleme ka enamiku Tallinna lennujaama kasvust enda kätte saanud,“ rääkis Pärl.
    Nordica juht Jaan Tamm lisas, et 2017. aasta on olnud eriline ja kasvule on aidanud kaasa mitmed faktorid, millega nad enam järgmisel aastal arvestada ei saa.
    Tamm selgitas, et äriplaan nägi ette, et 2016. aastal lõpetab Nordica 16 miljoni, 2017. aastal 6 miljoni ja 2018. aastal 3 miljoni euro suuruse kahjumiga. Tegelikkuses jäi juba eelmisel aastal ettevõtte kahjum pisut väiksemaks kui äriplaan prognoosis ehk 14,4 miljoni euro suuruseks. "Eelmine aasta oli meil üleelamise aasta, teine aasta kvantiteedi tõstmine ja järgmisel aastal hakkame kvaliteedile keskenduma," ütles Tamm täna Nordica pressikonverentsil.
    Lennukeid tuleb juurde
    Tamm lisas, et sel sügisel oli Nordical üleminekuperiood, kus nad vajasid lennuliinide teenindamiseks lennukeid juurde. Selleks kasutasid nad bulgaarlaste ja rumeenlaste lennukeid. "Nendega oli probleeme, kuid nad aitasid meid üleminekuperioodist üle," ütles Tamm.
    Paraku jäi sel perioodil Nordical mitmeid lende ära. Tamm lisas, et ta vabandab lendude ärajäämise pärast ja lubas, et Nordica saab sellest probleemist edaspidi üle. Nimelt on neil plaan minna täielikult üle oma enda lennupargile. "Usun, et oma lennukipargiga suudame stabiilsuse tagada," rääkis ta. Lähitulevikus on Nordical ka kaks tagavaralennukit, mida saab kasutada juhul, kui mõni lennuk on hoolduses.
    Nordica kommertsjuht Kristel Penu lisas, et Nordica reisijatest on 60% ärireisijad ja ülejäänud puhkusereisijad. Kui kõik lennureisid kokku panna, siis on Nordica lennusõitude täituvus keskmiselt 65%. "Lennukites ruumi veel on," sõnas Penu.
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Värske tuul Tallinna börsil: Liven läheb raha küsima võlakirjadega
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Kinnisvaraarendaja Liven valmistab ette Eesti esimeseks rohevõlakirjade avalikuks pakkumiseks, mille tingimused avaldatakse lähiajal. Võlakirjad jõuavad ka börsi nimekirja.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.