Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Swedi kindlustus on valmis hobijuhtide asjus läbi rääkima
Taksod.Foto: Scanpix/Reuters
Sõidujagamisplatvormide mure niinimetatud pühapäevasõitjate kõrgete kindlustustasude pärast on Swedbanki hinnangul mõistetav ja vajaks eraldi kaalutlemist.
"Jagame sõidujagamisettevõtete muret nn hobijuhtide pärast, kelle jaoks sõidujagamine ei ole põhitöö, vaid lisasissetulek, kuid kes jõustunud ühistranspordi seaduse järgselt seisavad silmitsi kindlustusmaksega, mis vastab sõiduki kasutusalale – milleks taksoveo sõidukikaarti omavatel sõidukitel on takso," rääkis kasko- ja liikluskindlustuse valdkonnajuht Kristjan Ahven.
Ahvena kinnitusel on sõidujagamisteenust pakkuvate ettevõtetega mõtteid vahetatud, et leida võimalikke koostöökohti ja täpsemalt hinnata sõidujagamisega kaasnevaid kindlustusriske.
Äripäev kirjutas teisipäeval, et Taxify peab kindlustusfirmadega läbirääkimisi, et leida võimalus soodsamateks koefitisentideks neile sõitjatele, kes ei tegele sõidujagamisega täiskohaga. Sarnane probleem on ka Uberil. "Praegu on meil läbirääkimised suurimate kindlustusseltsidega, et koos nendega välja töötada tooteid, mis sobiksid sõidujagajatele. Hoiame juhte ka selle protsessi edusammudega kursis," ütles ettevõtte tegevjuht Enn Metsar.
Alates 1. novembrist kehtima hakanud ühistranspordi seaduse järel seisavad kõik sõidujagamisega tegelevad autojuhid vastamisi mitmekordseks kasvava liikluskindlustusega.