Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Must reede: enneolematu veebimüük
USA tänavuse Musta reede peamiseks märksõnaks oli veebimüük, mis püstitas kõigi aegade rekordi.
Selgub, et Ameerika poodlejad kulutasid nii-öelda mustal reedel veebis kokku 5 miljardit dollarit. See on pea 17% enam kui aasta tagasi, kirjutab MarketWatch.
Amazon teatas reedel, et tellimused on liikumas rekordigraafikus, näiteks ostsid ameeriklased kamaluga mänguasju: päeva vaid viie esimese tunni jooksul müüdi 200 000 mänguasja. Samas ei ole Amazon müüginumbreid siiani veel avaldanud, vahendab CNN.
Supermarketid ei kao
Andmeanalüüsiga tegeleva ettevõtte ShopperTrak andmeil oli poodides füüsiliselt kohal käinute arv vaid protsendi jagu väiksem kui eelmisel aastal. Viimane on hea uudis traditsioonilise kaubandusega tegelejatele, kuna veebikaubandus kipub supermarketitelt USAs vägisi turuosa ära võtma.
Viimaste näideteks võib tuua USA kõik suuremad kaubandusketid, näiteks Macy’se, Searsi, JCPenny ja teised, kes on pidanud tunnistama klientide kaotust veebipoodidele.
Analüütikud väidavad, et poekülastajate ametlikud andmed on tänavu eriti olulised, kuna veebikaubandus survestab üha enam.
“Siiski näitab fakt, et poodides kohal käinute arv palju ei vähenenud seda, et ka traditsiooniline kaubandus võib edukas olla,” kommenteeris ShopTraki ärikonsultatsioonide juht Brian Field.
Kui Mustal reedel kaubanduskeskustes sisseostude tegijate arv vähenes umbes 1% võrra, siis kui võtta arvesse ka tänupühad, kukkus poodlejate arv 2% jagu. Fieldi sõnul võib selle taga olla aga paljude kaubanduskeskuste otsus tänupühadel üldse suletud olla.
Musta reede tõeline majanduslik mõju selgub ilmselt aga alles kas aasta lõpus või uue aasta alguses, mil USA suured jaekaubandusketid edastavad oma kvartaliaruanded ning seeläbi ka info selle kohta, mis mõju on veebikaubanduse jõulisel tõusul traditsioonilistele poodidele olnud.
Pealegi on Musta reede kõrval tugevalt esile kerkinud Küberesmaspäev, mil veebikaubamajad teevad suuri soodustusi. Küberesmaspäev on aga juba homme, 27. novembril.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.