Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pettunud reisijad nõuavad Ryanairilt 53 miljonit
Läinud nädala musta reede ostlemispühal paistis silma odavlennufirma Ryanair, kes paiskas müüki ülisoodsa, 10eurose hinnaga pileteid. Samas on Ryanair viimaste kuude jooksul tühistanud üle 20 000 lennu.
Reisijate õiguste eest seisva lennuhüvitistefirma Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul on Ryanairi ärajäänud lendude tõttu kannatanud sajad tuhanded reisijad siiani teadmatuses - seepärast julgustab Stonkus kõiki Ryanairi pileti ostnuid viima end kurssi oma õigustega. "Lennuettevõte ignoreerib kaebusi ja seadusi, mis kaitsevad kannatanud reisijate õigusi - Ryanair peaks välja maksma 53 miljoni euro väärtuses hüvitisi," sõnas lennuhüvitisi välja võitleva ettevõtte esindaja.
"Kannatanutele teatas Ryanair lühisõnumiga, et täpsema info leiavad nad oma e-mailile saadetud kirjast, kuid reisijate kinnitusel ei ole nad seda saanud. Lisaks muutus lennuettevõttega ühenduse võtmine võimatuks - kõnekeskus ja veebiteenindus suleti," selgitas Stonkus olukorda.
Skycopi juhi sõnul kasvab vajadus kompensatsioonide väljanõudmisega tegelevate ettevõtete järele, sest statistika järgi rahuldatakse kõigest 5% iseseisvalt esitatud pretensioonidest. Lennuvedajatel on kombeks rahatagastusprotsessi venitada või viidata eriliste asjaolude tingimusele ning niimoodi vastutus enda õlult maha raputada, lisas ta.
Üle miljoni euro väärtuses reisijate kaebusi haldav ettevõte Skycop on Ryanairi asjas pöördunud nii Iiri Tsiviillennundusameti kui sealse tarbijakaitseameti poole, et nõuda kannatanute päringutele vastamist. "Oleme valmis koondama sajad pretensioonid ning esitama grupihagi," lubas Stonkus.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.